Reklama
Rozwiń
Reklama

Prezes InPostu Rafał Brzoska na wojnie z Markiem Zuckerbergiem

Twórca InPostu Rafał Brzoska padł ofiarą fake newsów, którymi „żywi się” m.in. Facebook. Teraz chce z internetowym gigantem walczyć przed sądem. Czy ta batalia otworzy oczy na zagrożenie, jakim stały się big techy?

Aktualizacja: 05.07.2024 06:35 Publikacja: 05.07.2024 04:30

Dziennikarka Omenaa Mensah i jej mąż Rafał Brzoska, założyciel InPostu

Omenaa Mensah i Rafał Brzoska

Dziennikarka Omenaa Mensah i jej mąż Rafał Brzoska, założyciel InPostu

Foto: PAP, Łukasz Gągulski

Skala dezinformacji w mediach społecznościowych zrobiła się niebezpieczna. Doświadczył tego właśnie na własnej skórze, choć już nie pierwszy raz, Rafał Brzoska. Na Facebooku i Instagramie pojawiły się fałszywe informacje o pobiciu i śmierci jego żony Omeny Mensah. On sam również w innych postach miał jakoby namawiać do różnego rodzaju inwestycji. To oczywisty tzw. deepfake, ale jeden z najbogatszych Polaków nie ma zamiaru przejść nad tym do porządku dziennego i wytacza działa skierowane w koncern Marka Zuckerberga. Grozi pozwami.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama