Do ponad 3,5 mld – z obecnych 3 mld – urośnie do 2025 r. liczba graczy na świecie – prognozuje portal branżowy Newzoo. Zakłada też systematyczny wzrost globalnego rynku – do prawie 226 mld dol. za trzy lata.
Do graczy w 2023 r. trafi sporo dużych produkcji od globalnych gigantów. Będą to zarówno kolejne odsłony znanych już tytułów (np. „Dead Space Remake” czy „Dead Island 2”), jak również nowe produkcje jak „Hogwarts Legacy” osadzony w uniwersum Harry’ego Pottera.
Branża z potencjałem
Na warszawskiej giełdzie notowanych jest ponad 80 spółek działających w sektorze gier. Ich łączna kapitalizacja sięga obecnie 22 mld zł – wynika z naszych szacunków. Studia notowane na rynku głównym są uwzględnione w indeksie WIG-gry. Najwyżej był on w drugim półroczu 2020 r., po covidowym odbiciu. Gorsza niż oczekiwano premiera „Cyberpunka” CD Projektu oraz pogorszenie się koniunktury na globalnych rynkach kapitałowych mocno uderzyły w wyceny studiów. Teraz indeks jest o prawie jedną trzecią niżej niż na początku roku. Analiza rekomendacji wydanych dla największych spółek sugeruje, że branża ma spory potencjał do odbicia.
Czytaj więcej
Koncerny szukają ciekawych aktywów w regionie. W tym roku na zakupy w Polsce zdecydował się m.in. chiński Tencent. To dopiero początek większej konsolidacji.