Reklama

„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów

Według majowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce jest „Rzeczpospolita”, na którą dziennikarze innych redakcji w kraju powoływali się prawie 1,9 tys. razy.

Publikacja: 09.06.2022 14:46

„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów

Foto: Gremi Media SA

- To najlepszy dowód jakości naszego dziennikarstwa, powagi z jaką traktujemy newsa i szacunku dla naszych czytelników. Od lat na łamach „Rzeczpospolitej” staramy się wypracowywać najwyższe standardy zawodowe i publikować najbardziej liczących się autorów. Uważamy, że jest to szczególnie ważne dziś, kiedy pandemia i wojna w Ukrainie przyniosły niespotykaną dotąd falę teorii spiskowych, propagandy i zwykłych kłamstw - mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Na drugim miejscu znalazł się portal Onet, do którego inne tytuły odwołały się 1,6 tys. razy, natomiast podium zamyka Wirtualna Polska, która w zeszłym miesiącu cytowana była 1,5 tys. razy.

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w Polsce stale największy udział ma prasa – 33 proc., reprezentowana przez „Rzeczpospolitą”, „Super Express”, „Gazetę Wyborczą”, „Fakt” i „Dziennik Gazetę Prawną”. Udział telewizji w rankingu ogólnym to 27 proc. (TVN24, Polsat News, TVN oraz TVP Info). Po 20 proc. mają portale internetowe (Onet, Wirtualna Polska i Interia) oraz radio (RMF FM, Radio ZET oraz Polskie Radio 24).

Foto: IMM

Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów zajmuje Rzeczpospolita”, cytowana przez dziennikarzy innych redakcji prawie 1,9 tys. razy. Wśród wielu budzących zainteresowanie czytelników i innych mediów artykułów w maju opublikowaliśmy między innymi rozmowę z prezesem Urzędu Regulacji Energetyki Rafałem Gawinem, który potwierdził spekulacje branży dotyczące wzrostu cen za prąd. Powodem podwyżek mają być problemy z dostawami węgla, związane z brakiem dostępności lub całkowitym zablokowaniem importu z Rosji.

Reklama
Reklama

Na podium z awansem o jedno miejsce znalazły się kolejno portale Onet (1,6 tys.) i Wirtualna Polska (1,5 tys.). Największy wzrost odnotował Super Express, zmieniając swoją pozycję aż o pięć miejsc i tym samym plasując się na piątym miejscu ogólnego zestawienia. Do rankingu powraca Radio ZET cytowane 831 razy między innymi za sprawą rozmowy z wicepremierem Henrykiem Kowalczykiem.

„Rzeczpospolita” pozostaje rzecz jasna także liderem rankingu tytułów prasowych oraz najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym. Piątą pozycję w tym ostatnim zestawieniu zajmuje „Parkiet”.

Czytaj więcej

Autoodnawialne subskrypcje cyfrowe „Rzeczpospolitej” urosły w I kwartale o 50%

- W imieniu redakcji „Rzeczpospolitej” bardzo dziękuję Subskrybentom, Czytelnikom i Koleżankom oraz Kolegom z branży. Zapewniam, że w kwestii linii redakcyjnej nie planujemy żadnych zmian. Będziemy Wam – Czytelnikom służyć z równą rzetelnością jak dotąd - mówi Bogusław Chrabota.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 28 095 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu od 1 do 31 maja 2022 roku.

Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama