Reklama

Google zawiesza sprzedaż reklam w Rosji. Kreml zwiększa presję cenzury

Koncern Alphabet - właściciel Google poinformowała, że zaprzestał sprzedaży reklam internetowych w Rosji. Zakaz obejmujący wyszukiwarkę, YouTube i zewnętrznych partnerów wydawniczych.

Publikacja: 04.03.2022 08:06

Siedziba rosyjskiego rządu

Siedziba rosyjskiego rządu

Foto: PAP/EPA

Google, największy na świecie sprzedawca reklam internetowych pod względem przychodów, idzie w ślad Twitterem i Snapchatem, które po inwazji Rosji na Ukrainę zablokowały reklamy rosyjskich podmiotów, a Facebook zaczął oznaczać rosyjską propagandę. „W świetle nadzwyczajnych okoliczności wstrzymujemy reklamy Google w Rosji” – napisała firma w oświadczeniu. „Sytuacja szybko się zmienia i będziemy nadal udostępniać aktualizacje w razie potrzeby” - dodano.

Według Reutera Google zabronił rosyjskim mediom finansowanym przez państwo kupowania lub sprzedawania reklam za pośrednictwem swojej technologii. Odwołał się również do swojej polityki dotyczącej wydarzeń drażliwych, która zakazuje marketingu mającego na celu wykorzystanie wojny, z wyjątkiem reklam protestacyjnych lub antywojennych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama