Jak podała organizacja Cable Europe w czasie pierwszego dnia swojego Cable Congress w Brukseli, z usług operatorów kablowych korzysta w Europie 64,4 mln domów i jest to liczba porównywana do tej z 2015 r. (wyższa o 0,4 proc.). Najwięcej wciąż jest klientów usług telewizyjnych 54,9 mln, ale ich liczba maleje (spadła o 0,5 proc. r/r), najszybciej przybywa natomiast abonentów dostępu do szerokopasmowego Internetu. Na koniec ubiegłego roku było ich już 35,6 mln i było to o 5,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Klientów usług telefonicznych kablówki miały na koniec 2016 r. 27,8 mln i było to o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Największą grupę wpływów kablarzy wciąż stanowią te z usług telewizyjnych (10,91 mln euro), ale ich udział wynosi już mniej niż 50 proc.

W modelu biznesowym operatorów kablowych na tym polu coraz większe znaczenie odgrywają usługi na żądanie.- Wpływy z VoD wzrosły rok do roku o 14 proc., obserwujemy też spory potencjał dla wzrostu z cyfrowego biznesu w Europie, bo do przejścia na cyfrowe usługi wciąż pozostało 18,5 mln analogowych klientów – komentuje Manuel Kohnstamm, szef Cable Europe. Liczba cyfrowych abonentów usług telewizyjnych kablarzy zwiększyła się w ubiegłym roku o 6,3 proc. do 36,4 mln i stanowili oni już 66,3 proc. wszystkich oraz zapewniali gros (80 proc.) przychodów z usług telewizyjnych.

Najszybciej rosną operatorom jednak przychody z dostępu do Internetu - o 7,5 proc. , podczas gdy biznes telewizyjny zwiększył się o 3,7 proc., a telefonia – o 2,1 proc.