Jedną z najczęściej stosowanych technik, po którą sięgają spamerzy do oszukania odbiorców wiadomości e-mail jest spoofing, czyli podszywanie się pod istniejącą firmę.
F-Secure Labs , firm specjalizująca się w zagadnieniach cyberbezpieczeństwa, opublikowała listę największych marek, pod które w I połowie br. podszywali się spamerzy. Na liście obecni są tacy giganci, jak Apple, Amazon czy Microsoft.
- Bardzo wielu ludzi ma kontakty z tymi firmami, co sprawia, że najłatwiej można się pod nie podszyć - komentuje Sean Sullivan, doradca ds. bezpieczeństwa w F-Secure.
Badania pokazują, że - oprócz dużych firm technologicznych - cyberprzestępcy najczęściej podszywają się pod przedsiębiorstwa z branży randek internetowych (Match.com) i sektora finansowego (PayPal). Wysoko na liście plasują się także firmy kurierskie, takie jak USPS (United States Postal Service) i FedEx - w ich przypadku za przynętę służą informacje o przesyłkach.
- Jeśli chodzi o spam, techniki inżynierii społecznej są prostsze niż w przeszłości - mówi Sullivan. Jak tłumaczy, handel elektroniczny stał się na tyle powszechny, że wystarczy zdanie „Twoje zamówienie nie zostało dostarczone".