Reklama

Reklama przenosi się na ekrany smartfonów

Wydatki na reklamy wyświetlane użytkownikom komórek zwiększyły się w ubiegłym roku aż o 60 proc., podczas gdy cały reklamowy rynek rósł w niskim, zaledwie jednocyfrowym tempie.

Aktualizacja: 10.07.2017 22:17 Publikacja: 10.07.2017 20:16

Foto: Bloomberg

W ubiegłym roku na reklamę mobilną firmy wydały na świecie już prawie 83 mld dolarów – wynika z najnowszego raportu organizacji IAB Europe i IHS Markit. To o 60 proc. więcej niż rok wcześniej i mniej więcej o połowę więcej, niż był wart cały rynek reklamy online w Europie.

– To potwierdza tylko, że żyjemy w świecie, w którym komórki są dla osób korzystających z mediów urządzeniem pierwszego wyboru – komentuje Townsend Feehan, prezes organizacji IAB Europe. Jak dodaje Qingzhen Chen, starszy analityk sektora TMT w IHS Markit, rynek mobilnej reklamy rośnie nie tylko dlatego, że smartfonów jest na świecie w użyciu coraz więcej, ale także z uwagi na to, jakie możliwości dopasowywania przekazów promocyjnych do potrzeb odbiorców daje taka reklama.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama