Zamieszanie wokół nowego dziennika „Polska”

Czy dziennik „Polska” jest tytułem ogólnopolskim? Według Związku Kontroli Dystrybucji Prasy nie, bo wydawca nie zarejestrował go jako ogólnopolskiej gazety z regionalnymi mutacjami.

Publikacja: 26.11.2007 03:36

Zamieszanie wokół nowego dziennika „Polska”

Foto: Rzeczpospolita

Grupa Wydawnicza Polskapresse zarejestrowała w ZKDP 17 gazet regionalnych, które mają wspólną makietę i część tytułu. Do projektu włączył się też należący do Zbigniewa Jakubasa „Kurier Lubelski”.

– My oczywiście wiemy, że one ukazują się pod wspólnym tytułem, ale z punktu widzenia ZKDP są to różne gazety i tym samym Polskapresse nie ma dziennika ogólnopolskiego. W ZKDP zarejestrowanych jest kilkanaście tytułów prasowych, które mają jedną wspólną część nazwy: słowo „Polska”. Nie ma między nimi jednolitości wydawcy: np. „Kurier Lubelski” wydaje nie Polskapresse, ale inny wydawca, a kilka z nich nawet nie ma w zarejestrowanym tytule słowa „Polska” – mówi „Rzeczpospolitej” Iwona Szczęsna, dyrektor biura Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Wydawca mógł wybrać inne rozwiązanie i zgłosić do ZKDP jeden tytuł – „Polska” mutowany w regionach. Tak w styczniu tego roku inny wydawca, Media Regionalne, zarejestrował swój nowy tytuł „Głos Dziennik Pomorza” powstały z połączenia trzech dzienników: „Głosu Szczecińskiego”, „Głosu Koszalińskiego/Słupskiego” i „Głosu Pomorza”. Nie wiadomo, dlaczego na podobny ruch nie zdecydowała się Polskapresse.

Z naszych informacji wynika, że wydawcy zrzeszeni w ZKDP nerwowo zareagowali na sposób, w jaki wydawnictwo podało wstępne wyniki sprzedaży gazet składających się na dziennik „Polska” (zadebiutował na rynku 15 października). Wydawca gazety upublicznił je w listopadzie, sumując średnią sprzedaż wszystkich regionalnych tytułów z nagłówkiem „Polska”. Do czasu ogłoszenia pierwszych oficjalnych danych o sprzedaży „Polski” (ZKDP opublikuje październikowe wyniki dzienników w pierwszych dniach grudnia) ZKDP musi zdecydować, czy widzi w tym problem czy też nie.Magdalena Chudzikiewicz, rzeczniczka Polskapresse, nie chce komentować sprawy. – Do czasu ogłoszenia październikowych wyników przez ZKDP nie podajemy już własnych szacunków – mówi tylko. Pytanie, czy potem ZKDP nie będzie miało uwag do takiego sposobu podawania wyników.

Średnia sprzedaż tego dziennika, będąca sumą sprzedaży kioskowej, prenumeraty i elektronicznych e-wydań wszystkich gazet składających się na „Polskę” w pierwszym tygodniu ukazywania się (od 15 do 20 października) wyniosła według wydawcy 367 961 egz.

W drugim tygodniu – 370 841 egz., a w trzecim (który skończył się 3 listopada) – 419 410 egz. Według deklaracji Tomasza Wróblewskiego, wiceprezesa Polskapresse, dziennik chce konkurować z „Gazetą Wyborczą”, której średnia sprzedaż przekracza 400 tys. egz.

tysiąca egzemplarzy wyniosła – według deklaracji wydawcy – lączna sprzedaż wszystkich gazet składających się na dziennik „Polska” na początku listopada 2007 r.

Grupa Wydawnicza Polskapresse zarejestrowała w ZKDP 17 gazet regionalnych, które mają wspólną makietę i część tytułu. Do projektu włączył się też należący do Zbigniewa Jakubasa „Kurier Lubelski”.

– My oczywiście wiemy, że one ukazują się pod wspólnym tytułem, ale z punktu widzenia ZKDP są to różne gazety i tym samym Polskapresse nie ma dziennika ogólnopolskiego. W ZKDP zarejestrowanych jest kilkanaście tytułów prasowych, które mają jedną wspólną część nazwy: słowo „Polska”. Nie ma między nimi jednolitości wydawcy: np. „Kurier Lubelski” wydaje nie Polskapresse, ale inny wydawca, a kilka z nich nawet nie ma w zarejestrowanym tytule słowa „Polska” – mówi „Rzeczpospolitej” Iwona Szczęsna, dyrektor biura Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie