Najwięcej, bo aż 23 kanały tematyczne w sieci, ma w witrynie Miastomuzyki.pl Radio RMF FM. Od dziś można tam posłuchać pięciu nowych, np. kanału z muzyką z lat 80. i elektroniczną.
– To projekt dla ludzi, którzy wiedzą, jaki typ muzyki lubią i jakiej słuchają. Do tego internetowi słuchacze RMF Gold i RMF Classic Rock mogą o pełnych godzinach odsłuchać na żywo najświeższych serwisów informacyjnych. W przyszłości dojdziemy do etapu, kiedy w Internecie będą działać profilowane stacje nadające np. wyłącznie przeboje U2 – uważa Krzysztof Nepelski, dyrektor marketingu RMF FM, i zapowiada, że co miesiąc w witrynie będzie się pojawiać pięć nowych kanałów, a do wakacji będzie ich ok. 50.
Stacja zaczęła eksperymentować z kanałami w sieci w pierwszej połowie ubiegłego roku i w listopadzie miała według Megapanelu PBI/Gemius ponad 90 tys. użytkowników. W październiku konkurencyjną Tubę.fm otworzyła więc Agora (11 kanałów, w tym np. hiphopowy i transowo-house’owy), a w grudniu ze swoją Fabryką Muzy ruszyło w sieci Radio Eska (osiem kanałów, w tym nadający muzykę klubową oraz kanał z rockiem i muzyką alternatywną). – Nie mamy jeszcze oficjalnych badań pokazujących liczbę użytkowników, ale z naszych danych wynika, że liczba użytkowników rośnie. Mamy szerokie plany dotyczące tej platformy, pracujemy nad tym, żeby słuchacze mieli większy wpływ na muzykę, którą tam puszczamy – mówi Agata Szybieniecka z działu komunikacji Agory. Na Tubie.fm pojawiają się m.in. projekty sezonowe: działa kanał walentynkowy, przed świętami można było posłuchać gwiazdkowego.
Rozwojowi takich przedsięwzięć sprzyja rosnący dostęp do Internetu. – To popularyzacja łączy szerokopasmowych spowodowała rozwój kanałów w Internecie, gdzie można mocno formatować radio i tworzyć projekty niemasowe – mówi Leszek Kozioł, prezes Radia Eska, i zapowiada, że w tym roku będzie otwierać kolejne kanały w sieci.
Tworząc takie kanały, radia chcą zarabiać na rosnącej szybko reklamie internetowej.