Reklama

Otwieramy się na cały Internet

Publikacja: 23.04.2008 02:17

Otwieramy się na cały Internet

Foto: Rzeczpospolita

Łukasz Wejchert, prezes grupy Onet.pl

Dziś największy polski portal internetowy zaprezentuje się w nowej szacie. Onet zmienia stronę główną, dodaje sekcjei magazyny tematyczne, poprawia system wyszukiwania treści i usług. Celem metamorfozy jest zahamowanie utraty udziałów w rynku. Dziś rozpoczyna się również kampania reklamująca odświeżony portal.

Rz: Dlaczego Onet zdecydował się zmienić wygląd i zawartość swojego portalu? Czy to próba odmłodzenia, aby powstrzymać odpływ użytkowników do nowych serwisów społecznościowych, takich jak Nasza-Klasa?

Łukasz Wejchert: Sytuacja rynkowa nie jest bez znaczenia. Ale o zmianach zdecydowały głównie potrzeby i opinie użytkowników, które badaliśmy przez kilka miesięcy. Chcemy, aby mieli łatwiejszy, szybszy dostęp do zasobów informacji i usług portalu. Poza tym zaoferujemy im treści także z innych źródeł. Wprowadzamy serwis Mój Onet, dzięki któremu użytkownicy sami będą mogli decydować, na jaki temat informacje chcą otrzymywać. Ze źródeł Onetu, ale i z innych witryn, także konkurencyjnych, np. RMF, „Polityki” czy „Gazety Wyborczej”.

Zawieracie więc sojusz z firmami, które dostarczają przede wszystkim informacje. To, co dzieje się na rynku, wskazuje, że internauci chcą czegoś innego. Wprawdzie liczba osób, które korzystają z Onetu, rośnie, ale procentowo wasz udział, podobnie jak innych portali, spada.

Reklama
Reklama

Pojawiły się nowe serwisy i siłą rzeczy odsetek internautów korzystających z portali maleje. Ale dziś, inaczej niż przed kilku laty, w Internecie nie konkurują już wszyscy ze wszystkimi. Portale mają inny model biznesu, jeszcze inny wyszukiwarki i witryny handlowe... Jaki model, jeżeli w ogóle, stosują serwisy społecznościowe, trudno powiedzieć. Z pewnością jest teraz na nie moda. Natomiast wszyscy w sieci rywalizują o czas, jaki internauci im mogą poświęcić...

I o wpływy z reklam. Jaki jest ich udział w przychodach Onetu?

– Z reklamy uzyskujemy ok. 80 proc. przychodów. Pozostałą część z prowizji, m.in. od Allegro i komunikatora Skype. Przychody przynosi także nasz lokalizator Zumi. Wyniki, jakie osiąga, przeszły nasze oczekiwania, w bazie lokalizatora jest ponad milion firm. Dzięki niemu weszliśmy na rynek serwisów wyszukiwawczo-teleadresowych, którego wartość szacowana jest na 300 mln zł. Nowe formy reklamy, jakie chcemy teraz wprowadzać, powinny zwiększyć nasze przychody z tego źródła.

Czego Onet oczekuje po zmianach? Jakie są plany portalu?

– Oczekujemy, że Onet w jeszcze większym stopniu będzie bramą do zasobów Internetu. Miesięcznie wchodzi na nasze strony 9,8 mln ludzi, każdego dnia pojawia się u nas 120 tys. postów – komentarzy, prowadzonych jest 1,7 mln blogów. Ten ogromny kontent to temat na kolejne projekty w niedalekiej przyszłości.

Łukasz Wejchert, prezes grupy Onet.pl

Dziś największy polski portal internetowy zaprezentuje się w nowej szacie. Onet zmienia stronę główną, dodaje sekcjei magazyny tematyczne, poprawia system wyszukiwania treści i usług. Celem metamorfozy jest zahamowanie utraty udziałów w rynku. Dziś rozpoczyna się również kampania reklamująca odświeżony portal.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama