Reklama

"Dziennik" nadal mocno traci

Tylko „Rzeczpospolita“ i „Super Express“ poprawiły sprzedaż w pierwszym półroczu. Pozostałe gazety z czołówki sprzedawały się gorzej niż przed rokiem. Podobnie było w czerwcu

Publikacja: 06.08.2008 07:29

"Dziennik" nadal mocno traci

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Największe gazety ogólnopolskie rozpoczęły ten rok spadkami sprzedaży. Po sześciu miesiącach okazało się, że był to początek trendu, który trwał aż do czerwca.

Najbardziej ucierpiał „Dziennik”. Jego sprzedaż w pierwszym półroczu załamała się o jedną czwartą, do 154,6 tys. egzemplarzy. Najwięcej tytuł wydawnictwa Axel Springer Polska stracił w czerwcu, gdy nabywców znajdowało codziennie zaledwie 130,7 tys. gazet – o 28,8 proc. mniej niż rok wcześniej. To najsłabszy wynik w historii istnienia tego tytułu – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących rozpowszechnianie płatne razem.

Mógł mieć na to wpływ spadek liczby gadżetów dołączanych do gazety, ale też wyższa cena dziennika, który w maju zdecydował się na podniesienie jej do 2 zł. Słabych wyników „Dziennika” nie usprawiedliwa to, że tracili nawet liderzy rynku. Skala ich spadków była bowiem znacznie mniejsza. O 1,4 proc. pogorszyła się – w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku – sprzedaż „Faktu”. Gazeta ta od stycznia do czerwca sprzedawała codziennie średnio 508,8 tys. egz.

Druga w sprzedażowym rankingu „Gazeta Wyborcza” sprzedawała w pierwszym półroczu 417,8 tys. egz., o 8,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Zyskiwał natomiast bulwarowy „Super Express”, który może się pochwalić sprzedażą na poziomie 208,1 tys. egz. To o 5,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Na czwarte miejsce wskoczyła „Rzeczpospolita” ze stabilnym wynikiem 161,8 tys. egz. (to o 0,5 proc. więcej niż rok wcześniej).

Sam czerwiec wypadł jeszcze gorzej. To tradycyjnie jeden z najsłabszych dla gazet miesięcy w roku. Dzieje się tak ze względu na sezon urlopowy. W tym roku dodatkowo nałożyła się na to spadająca skuteczność dokładanych do gazet prezentów dla czytelników.

Reklama
Reklama

Wynik „Faktu” obniżył się w czerwcu o 2,1 proc., do 478,1 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” – o 7,9 proc., do 388,2 tys. egz. Przed spadkami obronił się tylko „Super Express” z wynikiem 198,4 tys. egz. (wzrost o 1,8 proc.).

„Rzeczpospolita” sprzedawała w czerwcu średnio 163,7 tys. egzemplarzy. (spadek o 0,2 proc. wobec maja). Bazujący na gazetach regionalnych tytuł „Polska The Times” sprzedawał 332 526 egz., o 13,1 proc. mniej niż w maju.

Największe gazety ogólnopolskie rozpoczęły ten rok spadkami sprzedaży. Po sześciu miesiącach okazało się, że był to początek trendu, który trwał aż do czerwca.

Najbardziej ucierpiał „Dziennik”. Jego sprzedaż w pierwszym półroczu załamała się o jedną czwartą, do 154,6 tys. egzemplarzy. Najwięcej tytuł wydawnictwa Axel Springer Polska stracił w czerwcu, gdy nabywców znajdowało codziennie zaledwie 130,7 tys. gazet – o 28,8 proc. mniej niż rok wcześniej. To najsłabszy wynik w historii istnienia tego tytułu – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących rozpowszechnianie płatne razem.

Reklama
Media
Nowy sklep.rp.pl od „Rzeczpospolitej”: magazyny i poradniki z dostawą InPost
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
„Rzeczpospolita” udostępnia artykuły w wersji audio. Nowa funkcja w serwisie rp.pl
Media
Media lokalne są nie do przecenienia
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama