Reklama
Rozwiń

Radio kusi słuchaczy w Internecie

Sieciowe platformy radiowe mogą zacząć szybko zarabiać, gdy staną się płatne

Publikacja: 05.02.2009 01:55

Tylko trzy internetowe platformy radiowe – Miastomuzyki.pl, Tuba.fm i Eska.pl, na której nadaje Fabryka Muzy – łącznie miesięcznie mają już ponad milion użytkowników – wynika z ostatnich, listopadowych danych Gemiusa. Liczba ich słuchaczy stale rośnie.

Podobnie dzieje się na świecie, gdzie według Deloitte’a liczba użytkowników radiowych platform w sieci może w tym roku urosnąć nawet o jedną piątą, bo rośnie liczba użytkowników Internetu, zwłaszcza szerokopasmowego i wi-fi.

Dla radia sieć jest szansą na szersze zaistnienie w wersji cyfrowej, bo główną działalność wciąż prowadzi w formie analogowej. Na całym świecie jest 2,5 mld analogowych radioodbiorników, a większość z 44 tys. stacji radiowych nadaje właśnie w ten sposób – wyliczają analitycy Deloitte’a w raporcie o przyszłości mediów.

Według Deloitte’a takie rozgłośnie mogą szybko zacząć przynosić zyski, kiedy staną się... płatne. W Polsce nadawcy tego nie wykluczają, ale raczej zamierzają zarabiać na reklamach w takich projektach. – Być może zaeksperymentujemy kiedyś z płatnym streamem w którejś z takich rozgłośni – mówi Leszek Kozioł, prezes Radia Eska, które w sieci ma Fabrykę Muzy. Według niego mało prawdopodobne jest jednak, by słuchacze chcieli za to płacić.

Podobnie uważa Marek Dworak, prezes Brokera FM, do którego należą radia, m.in. RMF i Miastomuzyki.pl. – Te projekty na razie służą zbudowaniu bazy użytkowników, następnym etapem będzie wprowadzenie reklam – mówi.

Na razie nadawcy traktują internetowe rozgłośnie jak inwestycje w wizerunek i uzupełnienie oferty analogowej. – Internetowa platforma Tuba.fm pozwala na tworzenie niszowych formatów muzycznych czy radia autorskiego, które nie mogą się rozwinąć w eterze z powodu ograniczeń koncesyjnych – tłumaczy „Rz” Aleksander Pawlikowski, menedżer ds. akcji specjalnych Grupy Radiowej Agora, do której należy Tuba.fm.

Tylko trzy internetowe platformy radiowe – Miastomuzyki.pl, Tuba.fm i Eska.pl, na której nadaje Fabryka Muzy – łącznie miesięcznie mają już ponad milion użytkowników – wynika z ostatnich, listopadowych danych Gemiusa. Liczba ich słuchaczy stale rośnie.

Podobnie dzieje się na świecie, gdzie według Deloitte’a liczba użytkowników radiowych platform w sieci może w tym roku urosnąć nawet o jedną piątą, bo rośnie liczba użytkowników Internetu, zwłaszcza szerokopasmowego i wi-fi.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji