Nowe plany rozwoju Agory

Wydawca “Gazety Wyborczej” chce dopisać do zakresu swojej działalności m.in. prowadzenie restauracji i nadawanie programów telewizyjnych

Publikacja: 08.06.2009 03:32

Za ponad dwa lata większość przychodów Agory ma pochodzić spoza rynku prasowego. Na razie większość

Za ponad dwa lata większość przychodów Agory ma pochodzić spoza rynku prasowego. Na razie większość wciąż generują dzienniki i czasopisma.

Foto: Rzeczpospolita

Na czerwcowym WZA spółka zaproponuje akcjonariuszom poszerzenie zakresu działalności o aż 35 nowych obszarów. To m.in. nadawanie programów telewizyjnych (ogólnodostępnych i abonamentowych), działalność w zakresie telekomunikacji przewodowej, bezprzewodowej i satelitarnej sugerującą zainteresowanie rynkiem np. wirtualnych operatorów telekomunikacyjnych (MVNO), prowadzenie restauracji oraz działalność klubów sportowych.

Agora zdecydowała się poszerzyć potencjalny zakres swojej działalności, gdy wciąż nie wyklucza akwizycji i ma linię kredytową w wysokości

200 mln zł oraz saldo środków pieniężnych netto w wysokości 113,1 mln zł (stan na koniec I kw. 2009 r.). – Jak już informowaliśmy, jesteśmy zainteresowani obszarem audiowizualnym. Stworzyliśmy wspólnie z ATM Grupą platformę telewizji internetowej TiVi.pl. Podjęliśmy też działania, aby mieć możliwość dystrybuowania treści w telewizji mobilnej – mówi “Rz” Urszula Strych, rzeczniczka spółki. Na pytanie, w jakich obszarach spółka chce przejmować, odpowiada, że w “szeroko rozumianym obszarze mediów”.

– Rozszerzenie zakresu działalności jest inicjatywą zarządu Agory. Popieramy wszelkie inicjatywy, które umożliwiają rozwój spółce. Na razie jednak są to tylko zapisy na papierze, trudno nam więc cokolwiek oceniać – komentuje Magdalena Bielak, menedżer PR z BZ WBK AIB Asset Management, mniejszościowego udziałowca Agory.

Analitycy są zaskoczeni dopisaniem do listy klubów sportowych. – Oby Agora nie inwestowała w klub sportowy, bo to trudna, zupełnie nowa dla niej działalność – mówi Waldemar Stachowiak, analityk z Ipopema Securities. Sobiesław Pająk, analityk DM IDM SA, ostrożnie podchodzi także do sugestii, że spółka mogłaby chcieć zaistnieć jako MVNO. – To nie byłby dobry pomysł. Zwłaszcza, jeśli weźmie się pod uwagę, że Cyfrowy Polsat po ok. pół roku działalności ma tylko 50 tys. użytkowników swojego MVNO, a to spółka, która kieruje usługę do 2,8 mln abonentów własnej platformy cyfrowej i ich rodzin – mówi Pająk.

Analitycy spodziewają się, że Agora mogłaby zainwestować w rynek oudooru. – Z jednej strony ma teraz sens przejmowanie osłabionych firm, które znalazły się pod ścianą, z drugiej – po tym jak do skutku doszła transakcja Springera z Inforem – na rynku prasy właściwie nie ma nic do przejęcia. W kontekście Agory mówiło się o telewizji, ale zakup liczącej się na rynku stacji byłby ryzykowny, musiałby go wesprzeć kredyt – mówi Stachowiak. Choć Agora nigdy tego nie potwierdziła, nieoficjalnie wiadomo, że na rynku telewizyjnym próbowała przejąć Superstację i młodzieżową telewizję 4fun.tv.

Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych