Rośnie optymizm w branży reklamowej

Po raz drugi w tym roku wzrósł BriefIndex wskazujący poziom optymizmu w branży marketingowej i reklamowej, która powoli wychodzi z kryzysu

Publikacja: 14.09.2010 18:28

Rośnie optymizm w branży reklamowej

Foto: Fotorzepa, Dariusz Pisarek Dariusz Pisarek

Widać, że po trudnym, bo kryzysowym 2009 roku do firm powoli powraca optymizm. Wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy w Polsce BriefIndeks wynosi teraz 67,4 punktu, podczas gdy w lutym wskaźnik wynosił 63,6 pkt, a w ubiegłym roku nawet nie dobijał do 60 pkt. (w marcu ubiegłego roku spadł do 48,3 pkt, co oznacza zły nastrój na rynku).

Wyliczany przez instytut MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie branżowego miesięcznika „Brief” indeks powstaje w oparciu o deklaracje ok. 100 dyrektorów marketingu firm z różnych branż, prezesów agencji reklamowych i domów mediowych. Pytani są o sytuację branży i oczekiwane zmiany w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Najnowsza fala badania przeprowadzona była w dniach 16 – 30 sierpnia 2010 r.

W aktualnej fali badania aż 60 proc. respondentów na pytanie o to, czego spodziewają się na rynku w ciągu najbliższych trzech miesięcy odpowiedziało, że sytuacja nie ulegnie zmianie, 32 proc. spodziewa się, że "raczej się ona poprawi", a tylko 4 proc. - że "raczej się pogorszy". W marcu ubiegłego roku tej ostatniej odpowiedzi udzielało 28 proc. respondentów, a w październiku 2008 - aż 36 proc. Wśród odpowiedzi coraz więcej jest optymistycznych.

- Rynek wychodzi z kryzysu, wydatki na reklamę się zwiększają, marketerzy coraz większe pieniądze przeznaczają na działania marketingowe - mówili respondenci.

- Widać ożywienie wśród reklamodawców, ale jeszcze jest to przeciętne, bo nie doszliśmy do poziomu rynku z 2008 roku - komentował inny menedżer.

Według danych domu mediowego Starlink w ubiegłym roku w wyniku kryzysu wydatki firm na reklamę spadły w Polsce o 11,4 proc. do 6,9 mld zł. W tym roku mają już szansę wzrosnąć o kilka procent (co najmniej o 3,5 proc.). Według szacunków Starlinka pierwsze półrocze przyniosło 3,59 mld zł wydatków na reklamę netto w Polsce (po odliczeniu rabatów, jakich media udzielają reklamodawcom) - to o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej

Widać, że po trudnym, bo kryzysowym 2009 roku do firm powoli powraca optymizm. Wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy w Polsce BriefIndeks wynosi teraz 67,4 punktu, podczas gdy w lutym wskaźnik wynosił 63,6 pkt, a w ubiegłym roku nawet nie dobijał do 60 pkt. (w marcu ubiegłego roku spadł do 48,3 pkt, co oznacza zły nastrój na rynku).

Wyliczany przez instytut MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie branżowego miesięcznika „Brief” indeks powstaje w oparciu o deklaracje ok. 100 dyrektorów marketingu firm z różnych branż, prezesów agencji reklamowych i domów mediowych. Pytani są o sytuację branży i oczekiwane zmiany w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Najnowsza fala badania przeprowadzona była w dniach 16 – 30 sierpnia 2010 r.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie