Zdaniem ekspertów zarówno Cyfrowy Polsat, jak i należąca do TVN platforma cyfrowa „n” zamknęły 2010 r. wzrostem liczby abonentów (wyniki za IV kwartał obie firmy dopiero podadzą). Według ostatnich dostępnych danych łączna liczba abonentów Cyfrowego, „n”, Cyfry+ i satelitarnej oferty Telekomunikacji Polskiej wynosiła 5,95 mln.
Według Sobiesława Pająka, analityka DM IDM SA, na koniec 2010 roku zwiększyła się ona do 6,23 mln (klientów „n” było na koniec roku 802 tys., a Cyfrowego – 3,37 mln), a w tym roku wzrośnie do 6,68 mln („n” – 892 tys., a Cyfrowy – 3,52 mln). – W tym roku liczba jeszcze trochę pójdzie w górę, ale rok 2010 pokazał, że tempo wzrostu przygasło. Nie wiadomo, na ile jest to skutek spowolnienia gospodarczego, a na ile kwestia nasycenia rynku płatnej telewizji, które w tej chwili wynosi już 73 –74 proc. – ocenia Piotr Grzybowski, analityk DI BRE. Według niego Cyfrowy Polsat na koniec 2010 r. miał 3,38 mln abonentów (w 2011 – 3,47 mln), a platforma „n” – ok. 800 tys. (870 tys. w 2011 r.). Wzrostu spodziewa się też Łukasz Wachełko, analityk DB Securities. – W „n” liczbę abonentów na koniec 2010 r. szacuję na 820 tys., choć może ona negatywnie zaskoczyć, a w 2011 r. na 922 tys., bo wydaje mi się, że będzie widać pierwsze pozytywne efekty porozumienia zawartego z TP SA – mówi.
TP zaoferuje swoim klientom kanały z platformy „n”, a „n” zacznie „dokładać” do swojego pakietu dostęp do szerokopasmowego Internetu.
W rozbudowywaniu oferty widzi też szanse Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. – Planujemy rozwój poprzez dalszy wzrost w segmencie usług płatnej telewizji, rozpoczęcie udostępniania treści programowych w Internecie, rozwój usług telekomunikacyjnych (w szczególności mobilnego szerokopasmowego dostępu do Internetu) i zintegrowanych – mówi.
Analitycy nie spodziewają się wzrostu tylko po Cyfrze+, która nie stawia na pakiety usług i nie podała aktualnej liczby abonentów od końca 2009 roku. – Zdziwiłbym się, gdyby liczba jej klientów rosła. Ale ważna jest odpowiedź na pytanie, jak wpływa na jej działalność uzupełnienie oferty o kanały Polsatu, w rezultacie czego Cyfra+ ma szeroką ofertę programową – uważa Wachełko.