Reklama

ITI wycofało się z „Tygodnika Powszechnego"

Medialno-rozrywkowy holding oddał Fundacji Tygodnika Powszechnego swoje udziały w piśmie

Aktualizacja: 27.12.2011 12:53 Publikacja: 27.12.2011 12:15

ITI wycofało się z „Tygodnika Powszechnego"

Foto: Fotorzepa, Pio Piotr Guzik

Z naszych informacji wynika, że ITI nie ma już  kontrolnych udziałów w „Tygodniku Powszechnym". Dotychczas holding był właścicielem 57 proc. magazynu, pozostałe udziały należały do Fundacji "Tygodnik Powszechny". Obecnie to ona jest właścicielem „Tygodnika" – ITI podarował jej swój pakiet udziałów.

Dziś rano firmy potwierdziły nasze doniesienia. - Udział finansowy Grupy ITI w „Tygodniku Powszechnym" zawsze traktowaliśmy czasowo, umożliwiając rozwój tego tytułu w okresie trudnej sytuacji na rynku. Obecnie uznaliśmy, że nadeszła odpowiednia chwila, aby nasze udziały znalazły się w posiadaniu Fundacji Tygodnika Powszechnego – tłumaczy w komunikacie Wojciech Kostrzewa, prezes ITI.

ITI, do którego należy m.in. Grupa TVN, Multikino, Wydawnictwo Pascal i klub sportowy Legia, zainwestowała w 49 proc. udziałów "Tygodnika Powszechnego" w kwietniu 2007 roku. W czerwcu 2008 roku zwiększyła udziały do 57 proc.

ITI w swoim skonsolidowanym raporcie nie podaje wyników finansowych „Tygodnika". W 2009 tytuł był nierentowny, o czym ITI mówiło oficjalnie. Nie udało się go wtedy wyprowadzić na prostą, mimo podniesienia kapitału w 2008 roku, do którego doszło przy udziale ITI. Tytułowi nie sprzyjał rozwijający się kryzys na rynku reklamy, który szczególnie dotkliwie dotknął reklamę prasową (w 2009 roku wydatki na reklamę w magazynach spadły według domu mediowego Starlink rok do roku o 14,8 proc.). Dlatego dwa lata temu Fundacja wezwała do pomocy czytelników. Z darowizn i z odpisu 1 proc. podatku Fundacja otrzymała po apelu ponad 580 tys. zł, dzięki którym mogła ratować tytuł. Dziś tytuł jest rentowny. - Rok 2010 Tygodnik Powszechny zakończył po raz pierwszy od pięciu lat z zyskiem. W 2011 spodziewany jest zbliżony wynik – podał ITI.

-Mimo trudnej sytuacji na rynku mediów drukowanych, wspólnie z Grupą ITI udało nam się obronić pozycję  Tygodnika, i to nie tylko pod względem finansowym. Dzięki zaufaniu i wsparciu naszego partnera mogliśmy dalej tworzyć czasopismo skierowane do osób szukających najwyższej jakości publikacji i rzetelnej dyskusji na ważne społecznie tematy. Ostatecznie okazało się, że właśnie dzięki temu czytelnicy pozostali nam wierni, a sprzedaż Tygodnika – wzrasta – komentuje w komunikacie Jacek Ślusarczyk, prezes „Tygodnika Powszechnego".

Reklama
Reklama

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem, w 2010 roku „Tygodnik Powszechny" sprzedawał średnio w 22,2 tys. egz. każdego wydania – o 0,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama