Ostrożnie gdy jest za tanio

Właściciele budzącego wątpliwości sklepu 66procent.pl otworzyli kolejny.

Publikacja: 14.12.2012 02:49

Ostrożnie gdy jest za tanio

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

66procent. pl to jeden z najgłośniejszych e-sklepów ostatnich miesięcy. Choć stoi za nim zupełnie nieznana spółka Japan Pvt Ltd. z siedzibą na Malediwach, to jednak dzięki szerokiej kampanii reklamowej, m. in. z udziałem celebrytki Natalii Siwiec, stał się jednym z hitów sieci. Z raportu Megapanel PBI/Gemius wynika, że w październiku tego roku miał 876,2 tys. użytkowników realnych.

Główny powód to niskie ceny ubrań od Lacoste, Tommy'ego Hilfigera, Calvina Kleina po Moncler, Dsquared czy Paul Smith. Szybko pojawiły się negatywne opinie – towary docierały późno lub wcale. To, co otrzymywali odbiorcy, często wyglądało jak kiepskie podróbki. Torby Paula Smitha kosztują w tym serwisie poniżej 200 zł, a w butikach trudno je kupić za mniej niż 2 tys. zł. W przypadku Moncler różnice są jeszcze większe.

– Serwis ma fajną stronę, niskie ceny, a dobre marki. Na klienta działa motywująco też licznik pokazujący czas do zakończenia oferty – mówi szef jednego z e-sklepów.

Pod adresem 66prezent. pl. działa od niedawna serwis z bardzo podobną ofertą. Facebookowy profil 66procent oraz 66prezent zostały założone 1 lutego 2010 r., mogły zostać przez obecnego właściciela tych domen odkupione, jednak wygląda to na solidne przygotowanie do startu.

Po co powstaje serwis z niemalże identyczną ofertą? Być może chodzi o zwiększenie zysków przed świętami i uniknięcie powiązań z 66procent. pl, którego zawiedzeni klienci także założyli już profil na Facebooku.

Wątpliwości wobec firmy jest wiele – z jej korespondencji z klientami wynika, że towar sprowadzany jest bezpośrednio z zagranicy z fabryk produkujących znane marki, dlatego możliwe są tak niskie ceny. Jednak „Rz" firma nie odpowiedziała na pytania o przyczyny startu drugiego serwisu oraz wyjaśnienie wątpliwości, czy handluje podróbkami.

Cena to dla klientów najważniejsze kryterium wyboru produktów. E-sklepy wygrywają pod tym względem z tradycyjnymi. Jak podaje porównywarka Nokaut, sprzęt RTV w sieci jest średnio o 17 proc. tańszy, a sprzęt AGD aż o 29 proc. Coraz częściej zdarza się jednak, że tanio nie znaczy lepiej.

Przykładem z ostatnich miesięcy jest m. in. Pilkasklep. pl, który oferował głównie sportową odzież w zaskakująco niskich cenach. Ostatecznie masa klientów została bez zamówionego towaru i bez szans na zwrot pieniędzy. – Gdy o firmie nie wiadomo nic i żąda zapłaty z góry przelewem, to jest to wyraźny sygnał ostrzegawczy – mówi osoba z branży.

– Użytkownik Internetu zasadniczo jest narażony na nieuczciwe zachowania, i to nie tylko jeśli chodzi o zakupy, ale także np. manipulowanie w rekomendacjach usług – mówi Piotr Jarosz, wydawca serwisu Sklepy24. pl. – Takie wydarzenia mogą wpłynąć na całą branże. Wielu konsumentów wciąż nie robi e-zakupów, a w ich opinii mogą one zostać uznane za niezbyt bezpieczne – dodaje.

Serwis 66procent. pl reklamowany był głównie w sieci. – Gdy tylko pojawiły się pierwsze negatywne opinie na jego temat, niektóre firmy zrezygnowały z jego promowania – mówi Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej.

66procent. pl to jeden z najgłośniejszych e-sklepów ostatnich miesięcy. Choć stoi za nim zupełnie nieznana spółka Japan Pvt Ltd. z siedzibą na Malediwach, to jednak dzięki szerokiej kampanii reklamowej, m. in. z udziałem celebrytki Natalii Siwiec, stał się jednym z hitów sieci. Z raportu Megapanel PBI/Gemius wynika, że w październiku tego roku miał 876,2 tys. użytkowników realnych.

Główny powód to niskie ceny ubrań od Lacoste, Tommy'ego Hilfigera, Calvina Kleina po Moncler, Dsquared czy Paul Smith. Szybko pojawiły się negatywne opinie – towary docierały późno lub wcale. To, co otrzymywali odbiorcy, często wyglądało jak kiepskie podróbki. Torby Paula Smitha kosztują w tym serwisie poniżej 200 zł, a w butikach trudno je kupić za mniej niż 2 tys. zł. W przypadku Moncler różnice są jeszcze większe.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie