Najnowsze badania NetTrack wykazują, że z sieci korzysta 56,7 proc. Polaków. Poprzednia fala badań wykazywała ich wyższy odsetek, sięgający 56,9 proc. - Na uwagę zasługuje wyraźne spowolnienie wzrostu nasycenia Internetem w Polsce, ale z drugiej strony wzrost (cały czas nielicznej) grupy internautów powyżej 60 roku życia. Pięć lat temu stanowili oni 3 proc. populacji Internautów, obecnie jest ich 6 proc., czyli dwukrotnie więcej. W tym czasie nasycenie Internetem w Polsce wzrosło o ok. 37 proc. – podaje autor badania, instytut MillwardBrown SMG/KRC.
Najwięcej mamy internautów wieku 25-39 lat (stanowią 39 proc. wszystkich) oraz 40-59-latków (29 proc.). Gros z osób, które korzystają z sieci, jest z nią już mocno zżyta: 56,1 proc. deklaruje, że wchodzi do Internetu od więcej niż pięciu lat. Zdecydowana większość – 68,8 proc. – korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie.
- Spadek liczby internautów jest minimalny, prawie że mieści się w granicy błędu statystycznego. Widać jednak wyraźnie od dwóch lat, że tempo wzrostu liczby internautów maleje. W połowie lat 2000 wzrosty wynosiły po kilkanaście procent, teraz w skali roku sięgają ok. 2 proc. Do załamania nie dojdzie, ale tez niewiele zmieni się, dopóki struktura naszego społeczeństwa będzie taka jak obecnie – mówi Kuba Antoszewski, rzecznik MillwardBrown SMG/KRC. Skutkiem tego, że znaczną część społeczeństwa stanowią osoby starsze, po 60. roku życia, które rzadko korzystają z Internetu, jest właśnie wciąż relatywnie niski wskaźnik korzystania z sieci. – W dalszej perspektywie odsetek osób korzystających z Internetu w Polsce będzie jednak nadal rósł – mówi Kuba Antoszewski.
Najwyższą spontaniczną znajomością może się pochwalić portal Google.pl (wskazuje go 61,2 proc. internautów), który jest też najczęściej odwiedzaną witryna w Polsce: w ciągu miesiąca odwiedza ją 90,4 proc. internautów