Grupa New York Times chce sprzedać „The Boston Globe", grupa Tribune szuka chętnych na „Los Angeles Times", „Chicago Tribune" i „Baltimore Sun". Inne tytuły już zmieniły właścicieli.
- Dzienniki wielkich aglomeracji były naprawdę wiodącą siłą mediów w tym kraju publikując rewelacje w skali narodowej. Boleśnie odczuły jednak wszystkie zmiany i perturbacje związane z techniką cyfrową — stwierdził analityk z firmy badawczej Outsell, Ken Doctor.
Dzienniki te są dziś warte dziesięć razy mniej niż w w najlepszych czasach 10 czy 20 lat temu. „Boston Globe" kupiony w 1993 r. za 1,1 mld dolarów przez New York Times „pójdzie dziś za około 110 mln" — ocenia Doctor.
W 2012 r. „Chicago Sun-Times" udało się sprzedać za 20 mln dolarów przy cenie kupna 180 mln w 1994 r., grupę tytułów z Filadelfii, w tym „Philadelphia Inquirer" za 55 mln przy cenie kupna 515 mln w 2006 r.
W dużych miastach dzienniki zależą bardzo od drobnych ogłoszeń, a te zmalały o 75 proc. w porównaniu ze szczytowym okresem. Ponoszą też duże koszty dystrybucji — wyjaśnia Alan Mutter, konsultant projektów dotyczących dziennikarstwa i technologii.