Dom mediowy Lowe Media (d. PanMedia Western) zbadał, które spoty reklamowe emitowane w kwietniu we wszystkich kanałach telewizyjnych w Polsce najbardziej spodobały się widzom. Pod uwagę wzięto nowe kampanie reklamowe.
– Wyniki rankingu trochę nas zaskoczyły. Okazuje się, że Polacy lubią reklamy ciepłe i emocjonalne. Najczęściej wskazywanym spotem okazał się film reklamujący Prince Polo. To wizerunkowa reklama utrzymana właśnie w takiej tonacji. Drugie miejsce zajęła bardziej rzeczowa, bo prosprzedażowa reklama Coca-Coli, czyli także lubianej i akceptowanej przez klientów marki – wylicza Paweł Jagiełło, dyrektor ds. kampanii zintegrowanych w Lowe Media.
Lubiana nie znaczy najczęściej pokazywana
Telewizyjny spot reklamujący Prince Polo pt. „Ma w sobie to coś" wskazało jako ulubiony 39 proc. badanych. Widzowie zwrócili na niego uwagę, choć był w kwietniu dopiero piąty pod względem liczby osób, jaka go obejrzała.
Spot Coca-Coli promujący wspólną ofertę z McDonald's spodobał się 35 proc. badanych, a filmik sieci Plus z prezenterem Polsatu Maćkiem Rockiem reklamującym „taryfę za 9 groszy" miał 28 proc. wskazań. – Każda marka chce być lubiana, nawet jeśli nie przekłada się to wprost na kwestie biznesowe. Często pomagają w tym celebryci, którzy budują dobrą komunikację z klientami – mówi Jagiełło.
W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych przez widzów w kwietniu reklamowych spotów telewizyjnych znalazły się także: reklamówka kas Stefczyka z Arturem Żmijewskim oraz spot Rexony „Możesz więcej". – Artur Żmijewski wprowadził Kasy Stefczyka na piąte miejsce wskazywanych spontanicznie ulubionych reklam, wyprzedzając nawet trzech piłkarskich gwiazdorów z Dortmundu reklamujących Opla – podaje Lowe Media. Kolejne były filmy reklamowe Hochlandu, Fiata Pandy, Kamisu, wspomniana wcześniej Opla Vectry i Praktikera.