Reklama
Rozwiń
Reklama

Miliard klientów płatnej telewizji

W 2019 roku mamy mieć na świecie już 1,1 mld klientów płatnej TV – prognozuje ABI Research. Na koniec 2013 roku było ich 901 mln, czyli o 5 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z najnowszych szacunków tej firmy.

Publikacja: 30.04.2014 15:03

Miliard klientów płatnej telewizji

Foto: Bloomberg

Średni przychód z jednego abonenta w branży (ARPU) lekko spadł i wynosił 23,8 dol., ale wzrosty liczby abonentów nadrobiły spadek ARPU i w rezultacie rynek zamknął 2013 r. wzrostem wartości.

Wartość globalnego rynku płatnej telewizji wynosiła w 2013 roku już prawie 250 mld dol. – podaje ABI Research. – Całościowo rynek płatnej telewizji wzrósł, zarówno jeśli chodzi o liczbę klientów, jak i wpływów z subskrypcji  - komentuje Jake Saunders, wiceszef działu prognoz ABI Research.

Choć liczone globalnie ARPU spadło, na ogromnym rynku, jakim jest Ameryka Północna, zaliczyło wzrost o 4 proc. do 76 dol., czyli znacznie powyżej wynoszącej 23,8 dol. średniej dla świata. Ten wzrost to skutek przechodzenia klientów usług płatnej telewizji na coraz lepsze set-top-boksy oraz – co za tym idzie – na wyższe pakiety oferujące większą liczbę stacji w HD.

Abonenci pakietów z kanałami HD stanowili w ubiegłym roku już 41 proc. wszystkich na świecie. Według prognoz w 2019 roku będzie to już 57 proc. – operatorzy będą bowiem walczyć o wyższe ARPU właśnie pakietami HD i lepszymi technologicznie urządzeniami.

Do 2019 roku liczba abonentów płatnej telewizji na świecie wzrośnie do 1,1 mld, w czym wesprze branżę wzrost rynku IPTV (Internet Protocol Television – telewizja dosyłana z wykorzystaniem łączy internetowych). –IPTV rośnie szybciej niż pozostałe platformy dystrybuujące telewizję. W ciągu najbliższych pięciu lat będzie rósł w tempie 9 proc. rocznie, by osiągnąć 160 mln klientów w 2019 roku. Wtedy oczekujemy jego wartości na poziomie 317,5 mld dol. – komentuje w raporcie ABI Research Khin Sandi Lynn, analityk tej firmy.

Reklama
Reklama

Tę tezę potwierdza inny opublikowany niedawno raport firmy Research and Markets. Według niego globalnie klientów IPTV będzie na świecie już ponad 100 mln w połowie tego roku, a pod jego koniec ta liczba zwiększy się do ok. 128 mln.

Średni przychód z jednego abonenta w branży (ARPU) lekko spadł i wynosił 23,8 dol., ale wzrosty liczby abonentów nadrobiły spadek ARPU i w rezultacie rynek zamknął 2013 r. wzrostem wartości.

Wartość globalnego rynku płatnej telewizji wynosiła w 2013 roku już prawie 250 mld dol. – podaje ABI Research. – Całościowo rynek płatnej telewizji wzrósł, zarówno jeśli chodzi o liczbę klientów, jak i wpływów z subskrypcji  - komentuje Jake Saunders, wiceszef działu prognoz ABI Research.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama