Miliard klientów płatnej telewizji

W 2019 roku mamy mieć na świecie już 1,1 mld klientów płatnej TV – prognozuje ABI Research. Na koniec 2013 roku było ich 901 mln, czyli o 5 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z najnowszych szacunków tej firmy.

Publikacja: 30.04.2014 15:03

Miliard klientów płatnej telewizji

Foto: Bloomberg

Średni przychód z jednego abonenta w branży (ARPU) lekko spadł i wynosił 23,8 dol., ale wzrosty liczby abonentów nadrobiły spadek ARPU i w rezultacie rynek zamknął 2013 r. wzrostem wartości.

Wartość globalnego rynku płatnej telewizji wynosiła w 2013 roku już prawie 250 mld dol. – podaje ABI Research. – Całościowo rynek płatnej telewizji wzrósł, zarówno jeśli chodzi o liczbę klientów, jak i wpływów z subskrypcji  - komentuje Jake Saunders, wiceszef działu prognoz ABI Research.

Choć liczone globalnie ARPU spadło, na ogromnym rynku, jakim jest Ameryka Północna, zaliczyło wzrost o 4 proc. do 76 dol., czyli znacznie powyżej wynoszącej 23,8 dol. średniej dla świata. Ten wzrost to skutek przechodzenia klientów usług płatnej telewizji na coraz lepsze set-top-boksy oraz – co za tym idzie – na wyższe pakiety oferujące większą liczbę stacji w HD.

Abonenci pakietów z kanałami HD stanowili w ubiegłym roku już 41 proc. wszystkich na świecie. Według prognoz w 2019 roku będzie to już 57 proc. – operatorzy będą bowiem walczyć o wyższe ARPU właśnie pakietami HD i lepszymi technologicznie urządzeniami.

Do 2019 roku liczba abonentów płatnej telewizji na świecie wzrośnie do 1,1 mld, w czym wesprze branżę wzrost rynku IPTV (Internet Protocol Television – telewizja dosyłana z wykorzystaniem łączy internetowych). –IPTV rośnie szybciej niż pozostałe platformy dystrybuujące telewizję. W ciągu najbliższych pięciu lat będzie rósł w tempie 9 proc. rocznie, by osiągnąć 160 mln klientów w 2019 roku. Wtedy oczekujemy jego wartości na poziomie 317,5 mld dol. – komentuje w raporcie ABI Research Khin Sandi Lynn, analityk tej firmy.

Tę tezę potwierdza inny opublikowany niedawno raport firmy Research and Markets. Według niego globalnie klientów IPTV będzie na świecie już ponad 100 mln w połowie tego roku, a pod jego koniec ta liczba zwiększy się do ok. 128 mln.

Średni przychód z jednego abonenta w branży (ARPU) lekko spadł i wynosił 23,8 dol., ale wzrosty liczby abonentów nadrobiły spadek ARPU i w rezultacie rynek zamknął 2013 r. wzrostem wartości.

Wartość globalnego rynku płatnej telewizji wynosiła w 2013 roku już prawie 250 mld dol. – podaje ABI Research. – Całościowo rynek płatnej telewizji wzrósł, zarówno jeśli chodzi o liczbę klientów, jak i wpływów z subskrypcji  - komentuje Jake Saunders, wiceszef działu prognoz ABI Research.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie