Średni przychód z jednego abonenta w branży (ARPU) lekko spadł i wynosił 23,8 dol., ale wzrosty liczby abonentów nadrobiły spadek ARPU i w rezultacie rynek zamknął 2013 r. wzrostem wartości.
Wartość globalnego rynku płatnej telewizji wynosiła w 2013 roku już prawie 250 mld dol. – podaje ABI Research. – Całościowo rynek płatnej telewizji wzrósł, zarówno jeśli chodzi o liczbę klientów, jak i wpływów z subskrypcji - komentuje Jake Saunders, wiceszef działu prognoz ABI Research.
Choć liczone globalnie ARPU spadło, na ogromnym rynku, jakim jest Ameryka Północna, zaliczyło wzrost o 4 proc. do 76 dol., czyli znacznie powyżej wynoszącej 23,8 dol. średniej dla świata. Ten wzrost to skutek przechodzenia klientów usług płatnej telewizji na coraz lepsze set-top-boksy oraz – co za tym idzie – na wyższe pakiety oferujące większą liczbę stacji w HD.
Abonenci pakietów z kanałami HD stanowili w ubiegłym roku już 41 proc. wszystkich na świecie. Według prognoz w 2019 roku będzie to już 57 proc. – operatorzy będą bowiem walczyć o wyższe ARPU właśnie pakietami HD i lepszymi technologicznie urządzeniami.
Do 2019 roku liczba abonentów płatnej telewizji na świecie wzrośnie do 1,1 mld, w czym wesprze branżę wzrost rynku IPTV (Internet Protocol Television – telewizja dosyłana z wykorzystaniem łączy internetowych). –IPTV rośnie szybciej niż pozostałe platformy dystrybuujące telewizję. W ciągu najbliższych pięciu lat będzie rósł w tempie 9 proc. rocznie, by osiągnąć 160 mln klientów w 2019 roku. Wtedy oczekujemy jego wartości na poziomie 317,5 mld dol. – komentuje w raporcie ABI Research Khin Sandi Lynn, analityk tej firmy.