Wzrosty odnotowały tylko reklama telewizyjna, internetowa i radiowa. Na reklamę telewizyjną firmy wydały 2,66 mld zł, o 6,3 proc. więcej niż przed rokiem, na internetową: 1,16 mld zł (wzrost o 6,4 proc.),a na radiową: 400,9 mln zł (wzrost o 6,4 proc.). - Spadały przychody reklamowe prasy, kina oraz w niewielkim stopniu reklamy zewnętrznej – podaje Starlink. Wydatki na reklamę w magazynach spadły o 15,4 proc. do 313,9 mln zł, na outdoor: o 1,7 proc. do 317,7 mln zł, na reklamę w dziennikach – o 19,2 proc. do 221,5 mln zł, a na reklamę kinową: o 9,3 proc. do 60,2 mln zł. - Czynnikiem, który w największym stopniu pozytywnie oddziaływał na kondycję rynku reklamy, był wzrost wydatków na reklamę sektora produkty farmaceutyczne i leki, a także stabilny poziom wydatków sektora tzw. dóbr szybko zbywalnych. W największym stopniu wydatki zwiększył segment napoje i alkohole, co miało związek z mundialem i okresem letnim – podaje Starlink.
Jak podano, na dynamikę rynku reklamy negatywnie oddziaływały natomiast spadające budżety sektorów: finanse i telekomunikacja. Łącznie przeznaczyły one na reklamę o 47,2 mln zł mniej niż w okresie styczeń – wrzesień ubiegłego roku (spadek o 4,5 proc.).