Nomeda Kazlaus - Desdemona
Studia w Akademii Muzycznej w Wilnie ukończyła w 2001 r., dziś jest jedną z najbardziej cenionych młodych litewskich śpiewaczek. Szczególnie ważną rolę w jej karierze odgrywają dwaj kompozytorzy. Pierwszy z nich to Verdi – debiutowała jako Preziosilla w „Mocy przeznaczenia”, śpiewała też Eboli i Elżbietę de Valois w „Don Carlosie” (m.in. w petersburskim Teatrze Maryjskim). Kompozytor drugi to Wagner, jako Ortlinde w „Walkirii” wystąpiła w moskiewskim Teatrze Bolszoj, w repertuarze ma też Sieglindę i Brunhildę. Za szczególnie ważne wydarzenie uważa występ w partii Anny Boleyn w operze Saint-Saensa „Henryk VIII” u boku Montserrat Caballe jako Katarzyny Aragońskiej (Barcelona, 2004).
John Keyes - Otello
Specjalnością tego amerykańskiego tenora są role bohaterskie w dramatach Wagnera (Lohengrin, Tannhäuser, Parsifal, Siegmund, a nawet Tristan) i Richarda Straussa (Cesarz w „Kobiecie bez cienia” czy Narraboth w „Salome”). Ale nie unika też repertuaru włoskiego: Radames w „Aidzie”, Turridu w „Rycerskości wieśniaczej”, Pinkerton w „Madame Butterfly” i Otello. Jego ostatnie osiągnięcia to „Parsifal” (koncertowy w Carnegie Hall oraz spektakle w Staatsoper w Monachium), Siegmund w Amsterdamie i Stuttgarcie, Tristan w Theatre La Monnaie w Brukseli oraz „Tannhäuser” na otwarcie nowej opery w Oslo. Tę ostatnią rolę nagrał też na DVD w Japonii, a jesienią tego roku ukaże się „Siegfried” zarejestrowany w Weimarze.
Hugh Smith - Otello