Reklama
Rozwiń
Reklama

Lech Majewski: Mamy fantastyczny czas dla plakatu. Nie boimy się AI

Plakat jest bardzo popularny zwłaszcza wśród młodych ludzi – mówi prof. Lech Majewski, prezydent Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie. Złoty medal w konkursie głównym 29. edycji zdobyła studentka warszawskiej ASP Natalia Bugaj za plakat „Rom/ka: tu i teraz”.

Publikacja: 17.07.2025 04:04

Prof. Lech Majewski wręcza Natalii Bugaj Złoty Medal podczas otwarcia 29. Międzynarodowe Biennale Pl

Prof. Lech Majewski wręcza Natalii Bugaj Złoty Medal podczas otwarcia 29. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie

Foto: Patryk Stokowski/ Mat. Pras.

Czy współcześnie w czasach Instagrama, Facebooka, YouTube’a, rozwoju cyfrowej i wirtualnej rzeczywistości plakat ma jeszcze rację bytu?

Mamy obecnie zupełnie inne czasy niż kiedy rodziła się polska szkoła plakatu w latach 60. XX wieku. Wtedy plakaty powstawały na zamówienie teatru, filmu i innych instytucji kulturalnych – u grupy artystów grafików, którzy zajmowali się ich projektowaniem. Dziś plakat stał się medium społecznym, lustrem naszej rzeczywistości i każdy może go zrobić, jeżeli chce o czymś zakomunikować lub wyrazić, co go boli. I może sam rozpowszechnić go na różne sposoby, np. wrzucając do mediów społecznościowych.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Kultura
Wizerunek to potęga: pantofelki kochanki Edwarda VIII na Zamku Królewskim
Kultura
Czytanie ma tylko dobre strony
Kultura
Popkulturowa kariera „Stańczyka", czyli od muralu w Paryżu do okładki płyty Lady Gaga
Kultura
Polski projekt z nagrodą DesignEuropa Awards 2025
Kultura
Czy Warszawa jest dobrym miastem dla seniorów? Pokażą starość z różnych perspektyw
Reklama
Reklama