Muzyka z zupełnie innych stref

Świat pełen jest różnych, ciekawych brzmień. I choć zdominowały go koncerty dla kibiców, ten weekend da też wiele możliwości, by zapomnieć o piłkarskim szaleństwie

Publikacja: 15.06.2012 12:19

Andrzej Klimczak jako Papageno w „Czarodziejskim flecie” inaugurującym XXII Festiwal Mozartowski

Andrzej Klimczak jako Papageno w „Czarodziejskim flecie” inaugurującym XXII Festiwal Mozartowski

Foto: Fotorzepa, Juliusz Mułtarzyński Juliusz Mułtarzyński

Ostatni taki Mozart. – Po raz ostatni zapraszam na Festiwal Mozartowski – mówi dyr. Stefan Sutkowski, którego po 50 latach dyrektorskiej pracy w Warszawskiej Operze Kameralnej marszałek Adam Struzik postanowił zwolnić dyscyplinarnie. Niezrozumiałe postępowanie mazowieckich samorządowców staje się jednak nieważne wobec geniuszu Mozarta. Słynny w Europie festiwal poświęcony jego muzyce rozpoczynają piątkowe i sobotnie przedstawienia „Czarodziejskiego fletu", a potem codziennie można oglądać kolejne opery Amadeusza.

Warszawska Opera Kameralna, al. Solidarności 76b, piątek (15.06), godz. 19, bilety 20 – 80 zł

Kino w budowie. Pokaz chilijskiej „Służącej" nagrodzonej na festiwalu Sundance i Off Plus Camera zainauguruje przegląd niezależnego kina latynoamerykańskiego. W ten weekend zobaczymy pięć tytułów: argentyńską komedię romantyczną „Amorosa soledad", chilijsko-portugalskie „Złudzenia optyczne" inspirowane twórczością Jarmuscha, „La Yumę" z Nikaragui oraz „Cudzoziemkę" z Argentyny, nagrodzoną w San Sebastian. Gościem przeglądu jest odtwórczyni głównej roli i producentka „Cudzoziemki" – Maria Laura Cali.

Kino Lab, CSW, ul. Jazdów 2, piątek (15.06), godz. 18.30, sobota – niedziela (16 – 17.06), godz. 17 i 19, bilety 12 – 14 zł

Zbrodnia z premedytacją. Opowiadanie Witolda Gombrowicza przeniosła na scenę Izabela Cywińska. Jej zdaniem ta tragikomiczna historia śledztwa nieistniejącej zbrodni przystaje do naszej dzisiejszej atmosfery podejrzliwości, bezpodstawnych oskarżeń, wręcz paranoi. A przy okazji możemy przekonać się, że Gombrowicz miał niezwykły dar operowania ironią, humorem, absurdem. W roli śledczego wystąpi Wojciech Malajkat, w obsadzie także m.in. Elżbieta Kępińska, Magdalena Warzecha i Rafał Mohr.

Teatr Polonia, ul. Marszałkowska 56, premiera piątek (15.06), spektakle sobota – czwartek (16 – 21.06), godz. 19.30, bilety 40 – 90 zł

Flamenco z elektroniką. Andaluzyjska grupa Chambao odniosła sukces już pierwszą płytą  w 2001 r. i do dziś jest owacyjnie przyjmowana w wielu krajach. W Polsce formacja z Malagi ma wielu fanów. Muzyka Chambao to flamenco wymieszane z muzyką etniczną i elektroniką, a ostatnia płyta grupy to koncertowy album z 2010 r. „En el fin del Mundo", będący zapisem tournée po Ameryce Południowej. W niedzielę można się spodziewać nowych utworów.

Sala Kongresowa, PKiN, niedziela (17.06), godz. 20, bilety 100 – 230 zł

Gershwin na życzenie. Kolejne spotkanie z cyklu „Warsaw Camerata à la carte", w którym publiczność sama decyduje, jakich utworów chce słuchać, wybierając je z listy w Internecie. Tym razem w programie znalazła się się m.in. suita z „Porgy i?Bess" Gershwina. Orkiestrą Warsaw Camerata dyryguje Paweł Kos-Nowicki, na saksofonie zagra Paweł Gusnar.

Bazylika Najświętszego Serca Jezusowego, ul. Kawęczyńska 53, niedziela (17.06), godz. 14, wstęp wolny

Radiowcy kończą sezon. Ostatni przed wakacjami koncert Polskiej Orkiestry Radiowej zaskakuje ciekawym programem. To będzie wieczór rzadko grywanej muzyki polskiej, bo Koncert fortepianowy Józefa Wieniawskiego (brata sławnego Henryka) czy I Symfonię Witolda Maliszewskiego znają jedynie badacze twórczości z przełomu XIX i XX w. Zaplanowano też prawykonanie utworu „Elemen T" młodego kompozytora Macieja Zielińskiego. Dyryguje Łukasz Borowicz, solistką będzie Beata Bilińska.

Studio im. Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, niedziela (17.06), godz. 19, bilety 20 zł

Ostatni taki Mozart. – Po raz ostatni zapraszam na Festiwal Mozartowski – mówi dyr. Stefan Sutkowski, którego po 50 latach dyrektorskiej pracy w Warszawskiej Operze Kameralnej marszałek Adam Struzik postanowił zwolnić dyscyplinarnie. Niezrozumiałe postępowanie mazowieckich samorządowców staje się jednak nieważne wobec geniuszu Mozarta. Słynny w Europie festiwal poświęcony jego muzyce rozpoczynają piątkowe i sobotnie przedstawienia „Czarodziejskiego fletu", a potem codziennie można oglądać kolejne opery Amadeusza.

Pozostało 85% artykułu
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla