Niemiecki kwartet Kraftwerk wrócił z trasy koncertowej po Azji i Australli, a za tydzień wystąpi na Malta Festival w Poznaniu. Będzie to występ połączony z prezentacją obrazów trójwymiarowych. Publiczność zostanie wyposażona w specjalne okulary 3D by podziwiać także efekty wizualne towarzyszące elektronicznym brzmieniom.
Historia występów 3D zaczęła się w 2008 r. Podczas koncertu w Manchesterze w 2009 r. na welodromie, czterech kolarzy reprezentacji Wielkiej Brytanii jeździło wkoło toru, podczas gdy zespół wykonywał suitę „Tour de France". W kwietniu 2012 r. Kraftwerk zagrał osiem koncertów 3D w nowojorskim Museum of Modern Art MoMA: „Retrospective 1 2 3 4 5 6 7 8".
Na każdym wykonał muzykę z innego albumu. Były to kolejno: „Autobahn", „Radio-Aktivität", „Trans Europa Express", „Die Mensch Maschine", „Computerwelt", „Technopop", „The Mix" i „Tour de France". W lutym tego roku zespół zaprezentował cykl ośmiu koncertów w londyńskiej Tate Modern Gallery. Na wszystkie bilety zostały wyprzedane w kilkadziesiąt minut.
Zespoł Kraftwerk powstał w Düsseldorfie w 1970 r. z inicjatywy Ralfa Hüttera i Floriana Schneidera. Grupa należała do intrygującej nowatorskimi pomysłami niemieckiej post-psychodelicznej i progresywnej sceny zwanej krautrockiem. Hütter i Schneider występowali razem już pod koniec lat 60., a miejscami ich występów były galerie i kluby. Przez lata zespół wzbogacał brzmienie konstruując instrumenty elektroniczne i wykorzystując wszelkie nowinki w tej dziedzinie. Nagrywali we własnym Kling Klang Studio. Inspiracją dla ich muzyki był zgiełk miasta i odgłosy industrialne. Potrafili je zamienić na wpadające w ucho melodie i mocne, hipnotyzujące elektroniczne rytmy. Korzystali z teoretycznych podstaw muzyki współczesnej, a szczególnie wizjonerskich idei Karlheinza Stockhausena.
Ralf Hütter podkreśla, że tworząc muzykę na pierwszy bestsellerowy album „Autobahn" z 1974 r. był pod wpływem muzyki amerykańskiego zespołu The Beach Boys. Wtedy po raz pierwszy wykorzystał brzmienie instrumentu elektronicznego minimoog. Sukces komercyjny pozwolił grupie doposażyć studio i kreować bogatsze brzmienia na kolejnych albumach.