Polscy projektanci gościli w tym roku m.in. na Salone Internazionale del Mobile w Mediolanie, Paris Design Week i London Design Festival. W październikowym numerze prestiżowego magazynu „Wallpaper", ukazał się specjalny dodatek przedstawiający prace Polaków, m.in. Oskara Zięty, Tomasza Rygalika i Anny Kuczyńskiej oraz prezentacja modernistycznych budynków Saskiej Kępy.
W grudniu Instytut Adama Mickiewicza organizuje kolejne wydarzenie w Hongkongu, dokąd na Inno Design Tech Expo pojedzie wystawa wzornictwa „Must have from Poland". Wyboru prezentowanych na niej obiektów dokonali eksperci największego festiwalu designu w Polsce – Łódź Design Festival.
W 2014 roku Instytut planuje m.in. powrót do Mediolanu. — Wkrótce ogłosimy konkurs na kuratora i projekt wystawy, która ma być spójną prezentacją polskiego designu — mówi Barbara Krzeska z IAM. — W styczniu planujemy współpracę z Meet My Project w Paryżu, w maju z Wanted Design w Nowym Jorku oraz promocję polskich twórców w Londynie, Skandynawii i w Turcji, z okazji 600. rocznicy nawiązania polsko-tureckich stosunków dyplomatycznych.
O tym, że mamy czym się pochwalić przed światem, przekonuje wydany właśnie album „Polish Design: Uncut". Jest w nim 120 projektów, wykonanych przez 90 designerów.
Nasz design spełnia światowe standardy i odpowiada na ekologiczne trendy. Dominuje prostota, wiele przedmiotów ma nieco siermiężny sznyt, co nadaje im specyficznego charakteru, który może kojarzyć się ze słowiańską kulturą. Z drugiej strony projektanci nie stronią od nowoczesnych technologii, choćby podawany często za pioniera w tej dziedzinie Oskar Zięta, twórca jednej z najnowocześniejszych technik obróbki stali — FiDU. To połączenie tradycji z nowoczesnością może stać się tym, co szczególnie charakteryzuje polskich twórców.