Gdy zespół chce być popularny za wszelką cenę

„Shadowmaker”, najnowszy album zespołu Apocalyptica, jest przykładem jak pogoń za sławą może negatywnie wpływać na twórczość.

Publikacja: 26.04.2015 17:00

Gdy zespół chce być popularny za wszelką cenę

Foto: Materiały Promocyjne

Na początku swojej kariery, kiedy Finowie wykonywali przede wszystkim utwory Metalliki, proponowali słuchaczom nietypowe i ciekawe podejście do metalu. Muzyką Apocalyptiki zachwycali się zarówno fani tego gatunku jak i muzyki symfonicznej. Z czasem grupa obrała inną ścieżkę kariery, oddalając się od tego co przyniosło mu sławę – na chwilę powracając do czasów świetności płytą „Wagner Reloaded". Stopniowo, na kolejnych wydawnictwach zaczęli gościnnie pojawiać się wokaliści, a do muzycznych aranżacji dodawano więcej instrumentów, wśród których coraz bardziej ginęły lubiane przez wszystkich wiolonczele.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla