Reklama

Muzyczny raj Kravitza dla dalekowidzów

Świetny show popsuł fakt, że gwiazdę i fanów dzieliła Wisła. Widownia wypełniła zakole rzeki po stronie Wawelu, artysta grał po przeciwnej

Publikacja: 22.06.2009 01:36

Lenny Kravitz w Warszawie się nie sprzedał, w Krakowie ściągnął tłumy

Lenny Kravitz w Warszawie się nie sprzedał, w Krakowie ściągnął tłumy

Foto: AFP

Krakowski koncert był zupełnie inny niż ten w Warszawie kilka lat temu. Wtedy oglądało go kilka tysięcy fanów, teraz na niebiletowany show wybrało się wielekroć więcej osób. W Warszawie Kravitz wykonywał długie, skomplikowane wersje utworów, wielokrotnie improwizując ze swoim gitarzystą w duchu Jimiego Hendriksa.

Teraz przez dłuższą część występu proponował krótsze, znane z radia piosenki. Mieszał rocka, bluesa i funky, grając na gitarze elektrycznej, akustycznej, fortepianie i organach. Z feelingiem, bardzo sexy, interpretował wokalne partie, wplatając motyw “Another Brick in the Wall” Floydów czy parafrazując “Stairway to Heaven” Zeppelinów. Mniej było gitarowych pojedynków, więcej czasu dostali znakomici saksofoniści.

Niestety, z powodu odległości dzielącej Kravitza od fanów długo nie udawało mu się nawiązać dialogu z nimi. Tysiące widzów widziały tylko sylwetkę Amerykanina majaczącą na telebimach. Dopiero melancholijna ballada “I Belong to You” rozkołysała widownię, a amerykański multiinstrumentalista dał się ponieść emocjom i zaproponował dłuższą wersję piosenki. Podobnie zaaranżował “Believe”. Tak naprawdę wtedy zaczął się koncert.

Początkiem wielkiego, rozbudowanego finału z bisami były “American Woman” i “Mama Said”. Publiczność odleciała podczas “Fly Away”. Kravitz po wielekroć powtarzał z nią refren. Ku zdziwieniu artysty zebrani nie znali jego pierwszego rockowego hymnu sprzed 20 lat “Let Love Rule”. Cóż, większość nie mogła pamiętać czasu, gdy powstał. Ale na pytanie “Are You Gonna Go My Way” już wszyscy zareagowali entuzjastycznie i ta dynamiczna piosenka wspaniale zakończyła koncert.

Na początku Lenny prawie każdy utwór kończył uwagami, że nie czuje kontaktu z wielotysięczną widownią. “Jesteście zbyt daleko!” – krzyczał. W pewnym momencie stanął na brzegu estrady z aparatem fotograficznym i powiedział, że musi uwiecznić tę zwariowaną sytuację. Na koniec wyraził nadzieję, że następnym razem będzie mógł zagrać bliżej nas.

Reklama
Reklama

Sugestie artysty władze Krakowa powinny wziąć sobie do serca i za rok nie fundować podobnego dyskomfortu kolejnej gwieździe. Szkoda koncertów tak dobrych jak sobotni.

[i]Masz pytanie, wyślij e-mail do autora:

[mail=j.cieslak@rp.pl]j.cieslak@rp.pl[/mail][/i]

Krakowski koncert był zupełnie inny niż ten w Warszawie kilka lat temu. Wtedy oglądało go kilka tysięcy fanów, teraz na niebiletowany show wybrało się wielekroć więcej osób. W Warszawie Kravitz wykonywał długie, skomplikowane wersje utworów, wielokrotnie improwizując ze swoim gitarzystą w duchu Jimiego Hendriksa.

Teraz przez dłuższą część występu proponował krótsze, znane z radia piosenki. Mieszał rocka, bluesa i funky, grając na gitarze elektrycznej, akustycznej, fortepianie i organach. Z feelingiem, bardzo sexy, interpretował wokalne partie, wplatając motyw “Another Brick in the Wall” Floydów czy parafrazując “Stairway to Heaven” Zeppelinów. Mniej było gitarowych pojedynków, więcej czasu dostali znakomici saksofoniści.

Reklama
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Kultura
1 procent od smartfona dla twórców, wykonawców i producentów
Patronat Rzeczpospolitej
„Biały Kruk” – trwa nabór do konkursu dla dziennikarzy mediów lokalnych
Kultura
Unikatowa kolekcja oraz sposoby jej widzenia
Patronat Rzeczpospolitej
Trwa nabór do konkursu Dobry Wzór 2025
Reklama
Reklama