Multimedialne ławki, filmy niezależnych twórców, konta na portalach społecznościowych i przewodniki w ośmiu językach – o 200. rocznicy urodzin Chopina będzie głośno na całym świecie.
– Chcemy zachęcić młodych ludzi do poznania muzyki Fryderyka Chopina – mówi dyrektor Biura Promocji Miasta Katarzyna Ratajczyk. – Poza tym koszt dotarcia do zainteresowanych przez Internet jest mniejszy niż przez tradycyjne media.
– Minuta reklamy w dobrej japońskiej telewizji kosztuje ponad milion jenów – dodaje szefowa stołecznego Biura Turystyki Barbara Tekieli.
– Zrujnowałoby to nasz budżet.
Stołeczny ratusz planuje wielką kampanię w pięciu krajach: Chinach, Japonii, Rosji, Francji i Stanach Zjednoczonych. – Japończycy uwielbiają muzykę Chopina, więc na pewno chętnie przyjadą na obchody. Z kolei w Chinach jest osiem milionów pianistów – tłumaczy dyrektor Ratajczyk.