Reklama

DJ Chopin zaprasza na portal YouTube

Muzyka kompozytora sprzed 200 lat będzie promowana tak nowocześnie jak przeboje współczesnych gwiazd.

Aktualizacja: 18.11.2009 16:25 Publikacja: 18.11.2009 15:22

Pomnik Chopina w Łazienkach

Pomnik Chopina w Łazienkach

Foto: Fotorzepa, Piotr Kała Pio Piotr Kała

Multimedialne ławki, filmy niezależnych twórców, konta na portalach społecznościowych i przewodniki w ośmiu językach – o 200. rocznicy urodzin Chopina będzie głośno na całym świecie.

– Chcemy zachęcić młodych ludzi do poznania muzyki Fryderyka Chopina – mówi dyrektor Biura Promocji Miasta Katarzyna Ratajczyk. – Poza tym koszt dotarcia do zainteresowanych przez Internet jest mniejszy niż przez tradycyjne media.

– Minuta reklamy w dobrej japońskiej telewizji kosztuje ponad milion jenów – dodaje szefowa stołecznego Biura Turystyki Barbara Tekieli.

– Zrujnowałoby to nasz budżet.

Stołeczny ratusz planuje wielką kampanię w pięciu krajach: Chinach, Japonii, Rosji, Francji i Stanach Zjednoczonych. – Japończycy uwielbiają muzykę Chopina, więc na pewno chętnie przyjadą na obchody. Z kolei w Chinach jest osiem milionów pianistów – tłumaczy dyrektor Ratajczyk.

Reklama
Reklama

Warszawa założyła również konta na portalach społecznościowych. Już teraz stolicę znajdziemy m.in. na Facebooku, Naszej-klasie czy YouTube. – Na pewno w tym ostatnim pojawią się też fragmenty utworów kompozytora – mówi dyrektor Ratajczyk.

Ciekawe będą też multimedialne ławki, które staną w stolicy z początkiem grudnia. Spacerowicze przeczytają na nich, w jaki sposób miejsce związane jest z pianistą, będą mogli posłuchać fragmentów jego utworów i ściągnąć na telefon komórkowy „chopinowskie” aplikacje.

Ratusz chce w ten sposób przypomnieć Polakom, że Chopin przez większość życia związany był z Warszawą. W tej chwili ze stolicą Polski kojarzy go tylko 5 proc. Polaków.

– A jeszcze mniej potrafi zanucić choćby kawałek jego utworu – dodaje szefowa komisji ds. turystyki Maria Szreder.

[link=http://pl.chopin.nifc.pl/chopin/youtube/search]pl.chopin.nifc.pl/chopin/youtube/search[/link]

Reklama
Reklama

Multimedialne ławki, filmy niezależnych twórców, konta na portalach społecznościowych i przewodniki w ośmiu językach – o 200. rocznicy urodzin Chopina będzie głośno na całym świecie.

– Chcemy zachęcić młodych ludzi do poznania muzyki Fryderyka Chopina – mówi dyrektor Biura Promocji Miasta Katarzyna Ratajczyk. – Poza tym koszt dotarcia do zainteresowanych przez Internet jest mniejszy niż przez tradycyjne media.

Reklama
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Reklama
Reklama