Reklama
Rozwiń

DJ Chopin zaprasza na portal YouTube

Muzyka kompozytora sprzed 200 lat będzie promowana tak nowocześnie jak przeboje współczesnych gwiazd.

Aktualizacja: 18.11.2009 16:25 Publikacja: 18.11.2009 15:22

Pomnik Chopina w Łazienkach

Pomnik Chopina w Łazienkach

Foto: Fotorzepa, Piotr Kała Pio Piotr Kała

Multimedialne ławki, filmy niezależnych twórców, konta na portalach społecznościowych i przewodniki w ośmiu językach – o 200. rocznicy urodzin Chopina będzie głośno na całym świecie.

– Chcemy zachęcić młodych ludzi do poznania muzyki Fryderyka Chopina – mówi dyrektor Biura Promocji Miasta Katarzyna Ratajczyk. – Poza tym koszt dotarcia do zainteresowanych przez Internet jest mniejszy niż przez tradycyjne media.

– Minuta reklamy w dobrej japońskiej telewizji kosztuje ponad milion jenów – dodaje szefowa stołecznego Biura Turystyki Barbara Tekieli.

– Zrujnowałoby to nasz budżet.

Stołeczny ratusz planuje wielką kampanię w pięciu krajach: Chinach, Japonii, Rosji, Francji i Stanach Zjednoczonych. – Japończycy uwielbiają muzykę Chopina, więc na pewno chętnie przyjadą na obchody. Z kolei w Chinach jest osiem milionów pianistów – tłumaczy dyrektor Ratajczyk.

Warszawa założyła również konta na portalach społecznościowych. Już teraz stolicę znajdziemy m.in. na Facebooku, Naszej-klasie czy YouTube. – Na pewno w tym ostatnim pojawią się też fragmenty utworów kompozytora – mówi dyrektor Ratajczyk.

Ciekawe będą też multimedialne ławki, które staną w stolicy z początkiem grudnia. Spacerowicze przeczytają na nich, w jaki sposób miejsce związane jest z pianistą, będą mogli posłuchać fragmentów jego utworów i ściągnąć na telefon komórkowy „chopinowskie” aplikacje.

Ratusz chce w ten sposób przypomnieć Polakom, że Chopin przez większość życia związany był z Warszawą. W tej chwili ze stolicą Polski kojarzy go tylko 5 proc. Polaków.

– A jeszcze mniej potrafi zanucić choćby kawałek jego utworu – dodaje szefowa komisji ds. turystyki Maria Szreder.

[link=http://pl.chopin.nifc.pl/chopin/youtube/search]pl.chopin.nifc.pl/chopin/youtube/search[/link]

Multimedialne ławki, filmy niezależnych twórców, konta na portalach społecznościowych i przewodniki w ośmiu językach – o 200. rocznicy urodzin Chopina będzie głośno na całym świecie.

– Chcemy zachęcić młodych ludzi do poznania muzyki Fryderyka Chopina – mówi dyrektor Biura Promocji Miasta Katarzyna Ratajczyk. – Poza tym koszt dotarcia do zainteresowanych przez Internet jest mniejszy niż przez tradycyjne media.

Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem