Reklama
Rozwiń

Jury VIII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki

Publikacja: 09.05.2013 21:48

Przewodnicząca

Izabella Kłosińska – znakomita śpiewaczka, w dorobku posiada ponad 40 głównych ról operowych oraz bogaty repertuar oratoryjno-kantatowy, od baroku po muzykę współczesną. Z Teatrem Wielkim w Warszawie związała się już na studiach i na tej scenie stworzyła wiele kreacji (Hanna w „Strasznym dworze", Roksana w „Królu Rogerze", Ewa w „Raju utraconym", Mimi i Musetta w „Cyganerii", Madame Butterfly, Violetta w „Traviacie", Desdemona w „Otellu", Amelia w „Balu maskowym", Elżbieta w „Don Carlosie", Pamina w „Czarodziejskim flecie", Hrabina w „Weselu Figara", Freia w „Złocie Renu"). Występowała w wielu krajach Europy, w obu Amerykach, Japonii i Korei. Współpracuje z renomowanymi festiwalami, prowadzi działalność pedagogiczną w Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie.

Członkowie:

Didier de Cottignies – od 2009 r. dyrektor artystyczny Orchestre de Paris, odpowiada za programowanie i planowanie artystyczne. Od 2011 r. jest też dyrektorem artystycznym konkursu wokalnego Long-Thibaud-Crespin we Francji. Wcześniej m.in. przez wiele lat związany z wytwórnią Decca.

Andrzej Dobber – baryton śpiewający na największych scenach świata, m.in. nowojorskiej Metropolitan, La Scali, Covent Garden, festiwalu w Glyndebourne oraz licznych teatrach niemieckich. Znakomity śpiewak verdiowski (Makbet, Simon Boccanegra, Giorgio Germont, Rigoletto). Jako Król Roger wystąpił m.in. w Teatrze Maryjskim w Petersburgu i na festiwalu w Edynburgu.

Tobias Oliver Hasan – ukończył studia wokalne w Mozarteum w Salzburgu, następnie pracował przy organizacji tamtejszego festiwalu. Od 2010 r. dyrektor ds. obsad i planowania w Operze Hamburskiej.

Peter Mario Katona – zaczynał jako krytyk, od 1968 r. pracuje w teatrach operowych, początkowo we Frankfurcie i Hamburgu, od 1983 r. jest administratorem artystycznym The Royal Opera w Londynie, odpowiada za planowanie i obsadę przedstawień tego teatru.

Bernd Loebe – od 2002 r. dyrektor naczelny Opery we Frankfurcie, zaliczanej do najlepszych teatrów operowych w Niemczech, przy której od 2008 r. działa również studio operowe. Wcześniej był krytykiem muzycznym (m.in. we „Frankfurter Allgemeine

Zeitung") i dyrektorem artystycznym Théatre Royal de la Monnaie w Brukseli. Juror wielu konkursów wokalnych.

Gianluca Macheda – doświadczenia zawodowe zdobywał w agencji Columbia Artists w Nowym Jorku, był konsultantem Teatro Cilea w Reggio, obecnie prowadzi własną agencję IMG Artists z siedzibą w Lukce.

Eytan Pessen – pracował jako korepetytor i pianista dla programu kształcenia młodych talentów w Metropolitan Opera. Występował na świecie jako solista i kameralista, aktualnie dyrektor Semperoper w Dreźnie oraz konsultant artystyczny Teatro Massimo w Palermo. Jest cenionym pedagogiem śpiewu.

Sebastian F. Schwarz – dyrektor ds. obsad i administracji artystycznej w wiedeńskim Theater an der Wien oraz dyrektor artystyczny Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Opery Barokowej Pietro Antonio Cesti w Innsbrucku. Pełni także funkcję dyrektora artystycznego Wiedeńskiej Opery Kameralnej. Studiował śpiew, muzykologię oraz zarządzanie teatrem, występował w najważniejszych salach koncertowych Europy.

Giampiero Sobrino – wybitny klarnecista, laureat wielu konkursów muzycznych. Przez 20 lat był pierwszym solistą Orchestra Sinfonica della RAI di Torino i Filharmonii w tym samym mieście, Turynie. Prowadzi też bogatą samodzielną karierę. W ostatnim czasie występował m.in. w Carnegie Hall i Lincoln Center w Nowym Jorku, na festiwalach w Awinionie, Pradze, Tajpej, Sztokholmie, Montevideo czy Zurychu.

Ilias Tzempetonidis – od 2010 r. dyrektor ds. obsad w La Scali. W latach 1996-2000 pracował w monachijskiej Bayerische

Staatsoper i kierował Festiwalem Muzyki Klasycznej w Nafplio (Grecja). W 2006 r. objął stanowisko dyrektora ds. obsad i planowania w Greckiej Operze Narodowej. Juror wielu konkursów wokalnych.

Diane Zola – dyrektor ds. administracji artystycznej w Houston Grand Opera. Prowadziła kursy mistrzowskie i była konsultantką muzyczną śpiewaków w Moskwie, Kijowie, Nowym Jorku, pracowała w licznych teatrach operowych i na festiwalach, m.in. San Francisco Opera Merola Program oraz Aspen Music Festival. Jako śpiewaczka występowała z zespołami operowymi Michigan, Teksasu, Kalifornii oraz w Europie.

j.m.

Przewodnicząca

Izabella Kłosińska – znakomita śpiewaczka, w dorobku posiada ponad 40 głównych ról operowych oraz bogaty repertuar oratoryjno-kantatowy, od baroku po muzykę współczesną. Z Teatrem Wielkim w Warszawie związała się już na studiach i na tej scenie stworzyła wiele kreacji (Hanna w „Strasznym dworze", Roksana w „Królu Rogerze", Ewa w „Raju utraconym", Mimi i Musetta w „Cyganerii", Madame Butterfly, Violetta w „Traviacie", Desdemona w „Otellu", Amelia w „Balu maskowym", Elżbieta w „Don Carlosie", Pamina w „Czarodziejskim flecie", Hrabina w „Weselu Figara", Freia w „Złocie Renu"). Występowała w wielu krajach Europy, w obu Amerykach, Japonii i Korei. Współpracuje z renomowanymi festiwalami, prowadzi działalność pedagogiczną w Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem