Telewizja: widzowie wybierają znane produkcje

Mimo jesiennych nowości najwięcej widzów gromadzą kontynuacje znanych show i seriali

Publikacja: 21.09.2010 21:42

Gwiazdą polsatowskich "Szpilek na Giewoncie" jest Magdalena Schejbal (2,7 mln widzów)

Gwiazdą polsatowskich "Szpilek na Giewoncie" jest Magdalena Schejbal (2,7 mln widzów)

Foto: Polsat

Trzy pierwsze odcinki nowego serialu Polsatu "Szpilki na Giewoncie" obejrzało średnio 2,7 mln widzów. To o ponad milion więcej, niż stacja miała w tym paśmie (czwartek, godz. 22) przed rokiem. I więcej, niż gromadzą propozycje konkurencji w tym czasie. "Szpilki na Giewoncie" to historia młodej kobiety z wielkiego miasta, która zostaje "zesłana" do oddziału swojej firmy w Zakopanem.

Po trzech tygodniach emisji porównywalną widownię gromadzi inny debiut Polsatu – "Ludzie Chudego", komediowy serial wzorowany na hiszpańskim formacie. W tytułowej roli Cezary Żak.

Satysfakcji z wyników nowych seriali nie kryje Nina Terentiew, dyrektor programowa Polsatu: – Jestem rada. Zwłaszcza cieszy mnie sukces "Ludzi Chudego", którzy w starciu z ciężką konkurencją świetnie sobie poradzili.

Ową konkurencję w tym paśmie (niedziela, ok. godz. 20) stanowią "Taniec z gwiazdami" TVN oraz "Miłość nad rozlewiskiem" w TVP 1, które gromadzą po ponad 4 mln widzów. Ale Polsat szykuje jeszcze jedną nowość. 2 października ma wystartować show "Stand up. Zabij mnie śmiechem", którego jednym z gospodarzy będzie Tomasz Kammel. Jednak jak wskazują badania, najlepiej radzą sobie kontynuacje programów, które odniosły sukces w poprzednich sezonach. Aż 4,5 mln osób siada przed telewizorami, by oglądać w TVN "Mam talent", 4,3 mln śledzi "Taniec z gwiazdami".

– To zasługa perfekcyjnej realizacji, świetnej oprawy i niemałych pieniędzy – uważa Karol Smoląg, rzecznik stacji.

Inaczej tłumaczy to prof. Jacek Dąbała, medioznawca z KUL: – Ludzie chcą dziś bezwysiłkowej rozrywki. Władze stacji telewizyjnych dobrze spełniają te oczekiwania. W porównaniu z tymi dwoma hitami słabo wypada nowy show TVN "Top model. Zostań modelką". Pierwsze dwa odcinki oglądało średnio 2,3 mln osób. – Myślę, że oglądalność będzie rosła z odcinka na odcinek. Już widać tendencję wzrostową – podkreśla Smoląg. Również w telewizji publicznej najwięcej widzów mają kontynuacje znanych seriali: "M jak miłość" (5,5 mln) i "Miłość nad rozlewiskiem" (4,2 mln) na podstawie powieści Małgorzaty Kalicińskiej. – Kultura masowa żywi się siłą przyzwyczajenia – potwierdza prof. Dąbała. Ale nazwisko Kalicińskiej nie gwarantuje sukcesu. Prowadzony przez nią w Dwójce program "Opowiedz nam swoją historię" gromadzi tylko 480 tys. widzów. Dużo lepiej radzi sobie podobny program Krzysztofa Ziemca w Jedynce. Jego "Niepokonanych" ogląda 1,5 mln osób.

Niemal łeb w łeb idą konkurencyjne programy kulinarne firmowane nazwiskiem Gessler. "Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler w TVN i "Wściekłe gary" Adama Gesslera w Jedynce ogląda odpowiednio 1,9 mln i 1,8 mln osób.

Publiczna telewizja, podobnie jak Polsat, jeszcze nie odsłoniła wszystkich kart. Dziś wieczorem w TVP 1 debiutują "Ratownicy" z Bogusławem Lindą. – Serial spełnia chyba wszystkie kryteria atrakcyjnej opowieści telewizyjnej – mówi "Rz" Hanna Andrzejczyk z Biura Koordynacji Programowej TVP. Ale przyznaje: – Wynik, jaki osiągnie, to też wypadkowa konkurencji.

Dane z września za: Nielsen Audience Measurement i TNS OBOP.

Trzy pierwsze odcinki nowego serialu Polsatu "Szpilki na Giewoncie" obejrzało średnio 2,7 mln widzów. To o ponad milion więcej, niż stacja miała w tym paśmie (czwartek, godz. 22) przed rokiem. I więcej, niż gromadzą propozycje konkurencji w tym czasie. "Szpilki na Giewoncie" to historia młodej kobiety z wielkiego miasta, która zostaje "zesłana" do oddziału swojej firmy w Zakopanem.

Po trzech tygodniach emisji porównywalną widownię gromadzi inny debiut Polsatu – "Ludzie Chudego", komediowy serial wzorowany na hiszpańskim formacie. W tytułowej roli Cezary Żak.

Pozostało 81% artykułu
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo