„Rzeczpospolita” przed „Wyborczą”

„Rzeczpospolita" była najczęściej cytowanym medium w ciągu ostatnich dziesięciu lat – wynika z podsumowania Instytutu Monitorowania Mediów.

Publikacja: 05.06.2014 20:16

„Rzeczpospolita” przed „Wyborczą”

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

W ciągu ostatnich dziesięciu lat konkurenci powoływali się na nasze artykuły niemal 122 tys. razy. To znacznie częściej w przypadku drugiej w zestawieniu „Gazety Wyborczej" (108 tys.) i nieporównywalnie więcej od trzeciego w rankingu „Dziennika Gazety Prawnej" (39,7 tys. razy), który jednak ukazuje się na rynku krócej niż od dekady.

W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów biznesowych na wysokim, drugim miejscu znalazła się wydawana przez tę samą firmę co „Rzeczpospolita" Gazeta Giełdy "Parkiet" z 7 tys. cytowań.

Ciekawostką zestawienia IMM jest, że mimo powtarzających się narzekań na kondycję prasowej branży, w rankingu opiniotwórczości pozostawiła ona daleko w tyle elektroniczną konkurencję. Pierwsze niepapierowe medium znalazło się na liście IMM dopiero na miejscu czwartym i jest to stacja TVN24 (z 31,5 tys. cytowań). A w pierwszej piętnastce najczęściej cytowanych do mediów elektronicznych można zaliczyć zaledwie cztery (są to TVN 24, RMF FM, Radio Zet i TVN).

Najczęściej cytowanym tygodnikiem okazał się w zestawieniu IMM „Wprost" (29,6 tys. cytowań), a najbardziej opiniotwórczym miesięcznikiem jest „Forbes" (3,6 tys. cytowań). W telewizji za TVN 24 uplasowały się „duży" TVN oraz TVP 1. W świecie radiowym najwięcej wartych cytowania informacji nadawało przez ostatnie dziesięć lat radio RMF FM (powoływano się na nie 24,3 tys. razy), za nim uplasowały się Radio Zet i TOK FM. W internecie prowadzi natomiast Onet.pl (11,9 tys. cytowań), kolejne są Wp.pl i Interia.pl.

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym dziesięciolecia okazało się nieistniejące już jako samodzielny tytuł „Życie Warszawy" (obecnie jest częścią „Rzeczpospolitej") – 22,6 tys. powołań, siódme miejsce w rankingu ogólnym.

Badanie przeprowadzono na podstawie ponad 700 tys. wycinków prasowych oraz programów radiowych i telewizyjnych z okresu 1 stycznia 2004 r. – 31 grudnia 2013 r. Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism, rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat konkurenci powoływali się na nasze artykuły niemal 122 tys. razy. To znacznie częściej w przypadku drugiej w zestawieniu „Gazety Wyborczej" (108 tys.) i nieporównywalnie więcej od trzeciego w rankingu „Dziennika Gazety Prawnej" (39,7 tys. razy), który jednak ukazuje się na rynku krócej niż od dekady.

W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów biznesowych na wysokim, drugim miejscu znalazła się wydawana przez tę samą firmę co „Rzeczpospolita" Gazeta Giełdy "Parkiet" z 7 tys. cytowań.

Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo