Jak poinformowało Polskie Radio, Czabański zapowiedział, że dokument do parlamentu ma trafić w kwietniu. Przygotowywane przepisy mówią o tym, że media publiczne - Polskie Radio, Telewizja Polska oraz Polska Agencja Prasowa, przestaną być spółkami prawa handlowego. Ustawa ma również określać misję mediów publicznych.

Jak powiedział Czabański, ustawa ma na celu spowodowanie, aby nadawcy publiczni nie ulegli komercjalizacji oraz żeby zwiększyła się przejrzystość finansowa. Wiceminister dodał również, że dzięki ustawie większy nacisk położony zostanie na promocję oraz ochronę dobrego imienia Polski czy politykę historyczną.

Nad tym, aby nadawcy publiczni wypełniali swoją misję, czuwać ma wybrana na 6-letnią kadencję Rada Mediów Narodowych. Krzysztof Czabański podkreślił również, że do tej pory Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji musiała uzyskać aprobatę prezydenta oraz parlamentu, czego w przypadku nowej instytucji ma nie być.

Projekt finansowania oparty będzie na składce audiowizualnej, która pobierana jest wraz z opłatą za energię elektryczną.