Radio Maryja jest wciąż najchętniej słuchaną rozgłośnią katolicką w Polsce. Jak wynika z badania instytutu Millward Brown SMG/KRC, średnio każdego dnia słucha jej około miliona odbiorców. Pod względem tzw. czasu słuchania (wskaźnika określającego, jaki czas poświęcony nasłuchanie wszystkich rozgłośni przypada na daną stację) z wynikiem 2,15 proc. plasuje się na piątym miejscu. Wyprzedzają ją RMF FM (25,39 proc.), Radio Zet (16,17 proc.), publiczne Jedynka (11,47 proc.) i Trójka (8,45 proc.).
Ale Radio Maryja jest jedną z zaledwie czterech rozgłośni, które w ostatnim roku zwiększyły czas, jaki poświęcają mu słuchacze. Od kwietnia do czerwca 2010 r. ten wskaźnik wynosił 1,93 proc. radiosłuchaczy. W analogicznym okresie tego roku wzrósł o 0,22 pkt. proc.
– Nie jest to może liczba, która szczególnie imponuje, ale wciąż wiele innych rozgłośni może jej Radiu Maryja zazdrościć – mówi "Rz" prof. Jacek Dąbała, medioznawca z KUL.
Pielgrzymki polityków
Toruńska rozgłośnia założona przez zakonników ze Zgromadzenia Najświętszego Odkupiciela w tym roku skończyła 20 lat. Przez cały ten czas towarzyszą jej kontrowersje związane m.in. z biznesową działalnością i niektórymi wystąpieniami jej dyrektora o. Tadeusza Rydzyka czy angażowaniem się stacji w politykę. Prezes PiS Jarosław Kaczyński był honorowym gościem na ostatniej Pielgrzymce Rodzin Radia Maryja na Jasną Górę. Tam podziękował o. Rydzykowi za wsparcie.
Niezależnie od tych kontrowersji radiu towarzyszy spora grupa wiernych słuchaczy.