W spocie ukazane jest życie dwóch kobiet. Tworzą one bliski, intymny związek, jednak w świetle obowiązującego prawa są dla siebie obce. Materiał powstał na zlecenie Kampanii Przeciw Homofobii. Firma Lowe Warsaw otrzymała za niego nominację w kategorii Film na tegorocznym festiwalu reklamowym Golden Drum.
Skrócony, 30-sekundowy spot pojawi się na antenie Telewizji Polskiej. Emisja rozpocznie się w przyszłym tygodniu, jednak nie wiadomo jeszcze ile razy zostanie pokazany na konkretnych kanałach. TVP1 zadeklarowała, że pokaże nagranie 10 razy.
Zgodnie z rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nadawca publiczny musi każdego dnia oddać bezpłatnie kilka minut swojego czasu antenowego organizacjom pożytku publicznego. Do Telewizji Polskiej zgłosiła się Kampania Przeciw Homofobii, a akceptację wyemitowania materiału wyraziła Komisja ds. Kampanii Społecznych TVP podczas wrześniowego posiedzenia.
- Kampania Przeciw Homofobii traktowana jest na równi z innymi organizacjami pożytku publicznego - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP
- Telewizja Polska jest nastawiona na propagowanie otwartości i tolerancji a spot „Najbliżsi obcy" jest przykładem dobrze zrealizowanej kampanii - zarówno pod względem warstwy wizualnej jak i merytorycznej - która naświetla ogólnospołeczny problem - dodaje.