Spot promujący związki partnerski na antenie TVP

Spot "Najbliżsi obcy", promujący związki partnerskie będzie bezpłatnie emitowany przez Telewizję Polską.

Publikacja: 20.10.2014 20:15

Spot promujący związki partnerski na antenie TVP

Foto: YouTube

W spocie ukazane jest życie dwóch kobiet. Tworzą one bliski, intymny związek, jednak w świetle obowiązującego prawa są dla siebie obce. Materiał powstał na zlecenie Kampanii Przeciw Homofobii. Firma Lowe Warsaw otrzymała za niego nominację w kategorii Film na tegorocznym festiwalu reklamowym Golden Drum.

Skrócony, 30-sekundowy spot pojawi się na antenie Telewizji Polskiej. Emisja rozpocznie się w przyszłym tygodniu, jednak nie wiadomo jeszcze ile razy zostanie pokazany na konkretnych kanałach. TVP1 zadeklarowała, że pokaże nagranie 10 razy.

Zgodnie z rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nadawca publiczny musi każdego dnia oddać bezpłatnie kilka minut swojego czasu antenowego organizacjom pożytku publicznego. Do Telewizji Polskiej zgłosiła się Kampania Przeciw Homofobii, a akceptację wyemitowania materiału wyraziła Komisja ds. Kampanii Społecznych TVP podczas wrześniowego posiedzenia.

- Kampania Przeciw Homofobii traktowana jest na równi z innymi organizacjami pożytku publicznego - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP

- Telewizja Polska jest nastawiona na propagowanie otwartości i tolerancji a spot „Najbliżsi obcy" jest przykładem dobrze zrealizowanej kampanii - zarówno pod względem warstwy wizualnej jak i merytorycznej - która naświetla ogólnospołeczny problem - dodaje.

Rzecznik prasowy TVP tłumaczy, że nie obawia się krytyki ze strony środowisk sprzeciwiających się legalizacji związków partnerskich. - Jako nadawca publiczny mamy ugruntowane przekonania, co służy lansowaniu społecznie pożytecznych postaw. Z pewnością jest wśród nich szerzenie postaw otwartych i tolerancyjnych - mówi rzecznik TVP.

- W takiej sytuacji nie możemy każdorazowo martwić się, czy ktoś nas za coś nie skrytykuje. TVP nawykła już do krytyki zarówno z jednej, jak i drugiej strony. Dlatego z równym spokojem przyjmujemy zarzuty rzekomej klerykalizacji, jak i rzekomego „lewactwa". Sądzimy, że tak długo, jak telewizja jest karcona z obu stron społecznej i politycznej sceny, tak długo możemy być spokojni, że wypełniamy misję publiczną we właściwy i wyważony sposób - przekonuje Rakowiecki.

W spocie ukazane jest życie dwóch kobiet. Tworzą one bliski, intymny związek, jednak w świetle obowiązującego prawa są dla siebie obce. Materiał powstał na zlecenie Kampanii Przeciw Homofobii. Firma Lowe Warsaw otrzymała za niego nominację w kategorii Film na tegorocznym festiwalu reklamowym Golden Drum.

Skrócony, 30-sekundowy spot pojawi się na antenie Telewizji Polskiej. Emisja rozpocznie się w przyszłym tygodniu, jednak nie wiadomo jeszcze ile razy zostanie pokazany na konkretnych kanałach. TVP1 zadeklarowała, że pokaże nagranie 10 razy.

Kraj
Czy Polacy chcą sankcji na Izrael? Sondaż nie pozostawia wątpliwości
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Kraj
Rafał Trzaskowski o propozycji Karola Nawrockiego: Niech się pan Karol tłumaczy
Kraj
Cienka granica pomagania uchodźcom. Złoty telefon pogrąża aktywistów z granicy
Kraj
Instytut Pileckiego pod lupą śledczych
Materiał Promocyjny
Szukasz studiów z przyszłością? Ten kierunek nie traci na znaczeniu