Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, kupujący może w odpowiedniej kolejności żądać:
- doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy,
- obniżenia ceny albo zwrotu gotówki za jednoczesnym zwrotem towaru (odstąpienie od umowy).
Kupujący ma prawo reklamować niezgodność towaru z umową w ciągu dwóch miesięcy od chwili wykrycia wady i w ciągu dwóch lat od chwili wydania rzeczy. W pierwszej kolejności może się wówczas domagać bezpłatnej naprawy lub wymiany zakupionego towaru na nowy.
Zgodnie z [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=AF34D5663C069F8292C07CE0B22432D2?id=166809]ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (DzU z 2002 r., nr 141, poz. 1176)[/link] sprzedawca ma obowiązek pokryć wszelkie koszty poniesione przez kupującego w związku ze złożeniem reklamacji. Chodzi tu m.in. o koszty demontażu, dostarczenia towaru, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.