Konsument nie jest skazany na jednego sprzedawcę energii elektrycznej. Jeśli uzna, że dotychczasowy kontrahent energetyczny nie spełnia jego oczekiwań cenowych, jakościowych, nie trzyma standardów biznesowych czy po prostu z jakichś względów go nie akceptuje, to może zdecydować się na jego zmianę.
[srodtytul]Waga ceny[/srodtytul]
– Najważniejszym czynnikiem skłaniającym odbiorców do zmiany sprzedawcy energii jest cena. Dla klientów w gospodarstwach domowych przesłankami wyboru nowego sprzedawcy mogą być jednak także takie kwestie, jak: poziom obsługi klienta, proponowane przez firmę okresy rozliczeniowe czy inne, dogodne warunki umowy. Pierwszym i najważniejszym krokiem w procedurze zmiany sprzedawcy jest znalezienie dogodnej oferty. W obliczu istniejącej sytuacji rynkowej to tylko tyle, a zarazem aż tyle. Pamiętajmy też, by dokładnie sprawdzić warunki oferty – przypomina Agnieszka Głośniewska, odpowiedzialna za kontakty z mediami w Urzędzie Regulacji Energetyki.
Od 11 marca tego roku na zmianę sprzedawcy energii pozwala art. 4j ustawy – [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=89CD484EA3B5728339750D4BFFF25F4A?id=181877]Prawo energetyczne[/link], który precyzyjnie mówi, że odbiorca paliw gazowych lub energii ma prawo zakupu tych paliw i energii od wybranego sprzedawcy. Aby zapis ten nie był jedynie czczą deklaracją, ustawodawca zobowiązał sprzedawców energii elektrycznej do zamieszczania na stronach internetowych oraz do udostępniania w swojej siedzibie informacji o cenach sprzedaży energii i warunkach ich stosowania. Trzeba przy tym pamiętać, że zawsze można zmienić tylko sprzedawcę prądu, a nie lokalnego operatora systemu dystrybucyjnego (OSD) właściwego dla miejsca zamieszkania konsumenta.
[wyimek]Proces zmiany sprzedawcy prądu powinien trwać nie dłużej niż miesiąc [/wyimek]