– Stanowisko rzecznika nie jest już jednoosobowe, ponieważ rośnie liczba skarg i zapytań. Teraz są to już trzy osoby. Chodzi o to, by odbiorców paliw i energii chroniła wiedza, która pozwoli im na unikanie problemów. Tylko w ten sposób można rozwiązać wiele kwestii, zanim staną się realnym problemem dla odbiorcy energii i paliw – tłumaczy Agnieszka Głośniewska z Urzędu Regulacji Energetyki.
W 2009 r. rozpatrywano ponad 2,5 tys. spraw konsumentów. Jak co roku najwięcej dotyczyło energii elektrycznej (1708). 35 proc. spraw (966) rozpatrzonych przez rzecznika dotyczyło taryf i rozliczeń, 9 proc. (242) przyłączeń, 8 proc. (225) instalacji i urządzeń, 6 proc. (167) nielegalnego poboru energii.
Rzecznik odbiorców paliw i energii udziela informacji i pomocy odbiorcom paliw gazowych i prądu w ich stosunkach z przedsiębiorstwami energetycznymi oraz współpracuje z firmami energetycznymi, instytucjami i organizacjami konsumenckimi w sprawach dotyczących ochrony interesów konsumentów. Prowadzi także rejestr odmów i zgłoszonych przez komórki organizacyjne URE zastrzeżeń do odmów na wnioski o przyłączenie do sieci elektroenergetycznych i gazowych.
Skargi, pytania i prośby można przekazać za pomocą poczty elektronicznej (rzecznik.odbiorcow@ure.gov.pl), telefonując (22 661 63 05), faksem (22 661 61 60) lub podczas wizyty w biurze w Warszawie przy ul. Chłodnej 64.