Koronawirus a funkcjonowanie zakładów kosmetycznych

Do działania wkroczyła branża beauty. Podczas wizyty maseczka jest konieczna. Można ją zdjąć jedynie na czas konkretnego zabiegu.

Publikacja: 21.05.2020 17:12

Koronawirus a funkcjonowanie zakładów kosmetycznych

Foto: AdobeStock

Jak działają salony fryzjerskie i kosmetyczne w tzw. nowej rzeczywistości? Uregulowano to w wytycznych, które Ministerstwo Rozwoju przygotowało razem z Głównym Inspektoratem Sanitarnym.

Na wizytę należy się zapisać online lub telefonicznie. Dzień przed personel skontaktuje się z klientem w celu jej potwierdzenia. W trakcie takiej rozmowy powinniśmy zostać poinformowani, że nie wolno nam stawić się w salonie, jeśli... tu przywoływany jest katalog przypadków: gdy występują u nas objawy wskazujące na chorobę zakaźną; jesteśmy w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny; mieszkamy z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie, albo też w ciągu tygodnia mieliśmy kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.

Czytaj także:

Salony piękności i restauracje po nowemu

Nową fryzurę zrobisz, ale selfi w zakładzie już nie

Rodzinny obiad tak, pierwsza randka już nie

Nowe zasady w restauracjach. Pytania i odpowiedzi

Pracownicy salonów kosmetycznych w czasie wykonywania usług powinni nosić maseczki i rękawiczki. Dotyczy to także klientów. Jeśli jest to możliwe, biorąc pod uwagę rodzaj wykonywanego zabiegu, w czasie wizyty klient powinien nosić osłonę nosa i ust oraz rękawice ochronne.

Resort rozwoju zaleca też sprawdzenie pracowników pod względem zdrowotnym. Zaleca wprowadzenie bezdotykowego pomiaru i rejestracji ich temperatury ciała przed rozpoczęciem pracy. Na taki pomiar pracownik musi jednak wyrazić zgodę.

Stanowiska pracy w salonach powinny znajdować się od siebie w odległości dwóch metrów. Po wykonaniu usługi każde należy sprzątnąć i zdezynfekować. Dotyczy to nie tylko narzędzi, ale też wszelkich powierzchni, których mógł dotykać klient (klamki, poręcze, oparcie krzeseł itp.).

Do personelu salonów wystosowano zalecenie, by – mimo noszenia rękawic – myli jak najczęściej ręce oraz jak najczęściej używali narzędzi i produktów jednorazowego użytku. Jeśli nie jest to możliwe, np. wielorazowe ręczniki należy prać po każdym kliencie w temperaturze 60 stopni. Peleryny można prać lub dezynfekować. Klienci i obsługa nie mogą używać ani wyjmować telefonów komórkowych w czasie wykonywania usługi. Powinna nas o tym poinformować obsługa salonu.

W salonach kosmetycznych mogą przebywać wyłącznie pracownicy i klienci (nie ma mowy o osobach towarzyszących). Poczekalnie wyłączono z użytku. Oznacza to, że jeśli na umówioną wizytę klient przyjdzie przed czasem, musi poczekać przed drzwiami.

W wytycznych zalecono też rezygnację z serwowania napojów klientom (chyba że zdecydują się na te podawane w jednorazowych opakowaniach). Ograniczony ma być także wystrój gabinetu i pozostawienie, w miarę możliwości, jak największej ilości pustych powierzchni możliwych do szybkiej dezynfekcji.

W wytycznych dla salonów kosmetycznych zapisano też, że w przypadku braku możliwości zapewnienia dwumetrowej odległości pomiędzy stanowiskami pracy zalecane jest zainstalowanie pomiędzy nimi tzw. ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki). Takie rozwiązanie sugerowane jest również na stanowiskach manicure w celu oddzielenia personelu od klienta.

Za usługę najlepiej płacić bezgotówkowo.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów