TSUE: Internetowa oferta ma mówić o gwarancji

Przedsiębiorca, który na portalach takich jak Amazon sprzedaje towar, którego sam nie wytworzył, powinien informować konsumenta, co gwarantuje kupcowi producent.

Publikacja: 06.05.2022 07:39

TSUE: Internetowa oferta ma mówić o gwarancji

Foto: Adobe Stock

To sedno wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE z 5 maja 2022 r.

Spółka Absoluts-bikes and more- GmbH & Co. oferowała do sprzedaży na internetowej platformie handlowej Amazon towar szwajcarskiego producenta, ale strona internetowa Amazon przedstawiająca ofertę nie zawierała żadnej informacji o gwarancji udzielanej przez spółkę Absoluts lub przez osobę trzecią. Jedynie w rubryce „Dalsze informacje techniczne” był link, przez który użytkownik mógł uzyskać dostęp do zredagowanej przez producenta karty informacyjnej produktu.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów