Reklama

TSUE: Internetowa oferta ma mówić o gwarancji

Przedsiębiorca, który na portalach takich jak Amazon sprzedaje towar, którego sam nie wytworzył, powinien informować konsumenta, co gwarantuje kupcowi producent.

Publikacja: 06.05.2022 07:39

TSUE: Internetowa oferta ma mówić o gwarancji

Foto: Adobe Stock

To sedno wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE z 5 maja 2022 r.

Spółka Absoluts-bikes and more- GmbH & Co. oferowała do sprzedaży na internetowej platformie handlowej Amazon towar szwajcarskiego producenta, ale strona internetowa Amazon przedstawiająca ofertę nie zawierała żadnej informacji o gwarancji udzielanej przez spółkę Absoluts lub przez osobę trzecią. Jedynie w rubryce „Dalsze informacje techniczne” był link, przez który użytkownik mógł uzyskać dostęp do zredagowanej przez producenta karty informacyjnej produktu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Szef opublikował zdjęcie „chorej” pracownicy na weselu. Ekspert: „Nie zastanowił się”
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
Deregulowanie po kawałku, czyli zmiany w e-licytacjach komorniczych
Sądy i trybunały
Minister Waldemar Żurek nie posłuchał kolegiów. Są kolejne dymisje w sądach
Reklama
Reklama