Reklama
Rozwiń

Bank zapłaci za błąd klienta w numerze konta

Aby nie narazić się na odpowiedzialność z tytułu nieprawidłowego wykonania zlecenia płatniczego, i w konsekwencji umowy, bank powinien dostosować swój system bankowości elektronicznej do obowiązujących regulaminów bankowych.

Aktualizacja: 17.09.2017 09:59 Publikacja: 16.09.2017 19:12

Bank zapłaci za błąd klienta w numerze konta

Foto: Fotolia

Takie stwierdzenie znalazło się w wyroku Sądu Okręgowego w Rzeszowie, który rozpatrywał spór pewnego banku z klientem.

Włodzimierz T. złożył drogą elektroniczną zlecenie przelewu ze swojego konta walutowego kwoty 14 tys. dolarów. Odbiorcą miał być kantor, w którym mężczyzna miał konto. Omyłkowo pan Włodzimierz wybierając numer konta odbiorcy wskazał numer konta prowadzonego w złotówkach, zamiast konta w dolarach amerykańskich. Wysłane środki zostały automatycznie przewalutowane na złotówki.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców