– Ostatnio pojawiła się nowa forma werbowania turystów – przestrzega Longina Kaczmarek, rzecznik konsumentów w Szczecinie. – Cztery osoby uznały, że zostały naciągnięte na uczestnictwo w wycieczce na Riwierę Turecką. Ten przypadek powinien być dobrą lekcją dla osób, które bezkrytycznie podchodzą do ofert na rynku turystycznym – dodaje rzecznik.
Na czym polegał nierzetelny sposób zdobywania klientów?
[srodtytul]Sprzedaż wiązana[/srodtytul]
Najpierw pośrednik niemieckiego przedsiębiorcy oferował szczecinianom bezpłatny wyjazd do Berlina na pokaz różnych wyrobów medycznych. W nagrodę za przybycie na promocyjną imprezę jej organizator proponował gościom losowanie, w którym mogli wygrać atrakcyjną wycieczkę do Turcji. Wystarczyło wpłacić 100 zł i umowa była gotowa do podpisu. Kilka dni później okazywało się, że trzeba wpłacić 498 euro za ośmiodniowy pobyt w tureckim hotelu. Na miejscu rozczarowani turyści musieli wpłacić dodatkowo 365 euro i zamiast pobytu w hotelu zaoferowano im tzw. objazdówkę, czyli podróż autokarem po Riwierze.
– Sprawę czwórki pokrzywdzonych turystów skieruję do Europejskiego Centrum Konsumenckiego – informuje Longina Kaczmarek.