Tak uznała w niedawnej uchwale Komisja Etyki Reklamy (nr uchwały ZO 24/15).
Przedmiotem skargi była reklama zewnętrzna firmy Pink Shop z Kielc, promująca oferty wyprzedaży towarów erotycznych adresowanych do osób dorosłych, a przedstawiająca roznegliżowaną kobietę w wyzywającej bieliźnie, która pokazuje biust.
- Reklama jest ogólnie dostępna, znajduje się przy bardzo ruchliwym rondzie, a na jej oglądanie narażone są dzieci w każdym wieku - podniosła w skardze konsumentka.
- Reklamy zmieniają się co jakiś czas, ale zawsze są wulgarne i naruszają niewinność dziecka i moją wrażliwość - dodała skarżąca.
Dzieci w przestrzeni publicznej
Arbiter-referent popierający skargę wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy z uwagi na to, że nie była ona prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.