Telefon do obsługi klienta nie może być droższy niż zwykłe połączenia - uważa rzecznik generalny

Koszt połączenia z numerem telefonicznym obsługi klienta nie może przekraczać kosztów zwykłego połączenia - stwierdził rzecznik generalny Maciej Szpunar w opinii dla Trybunału Sprawiedliwości.

Aktualizacja: 11.11.2016 18:52 Publikacja: 11.11.2016 17:04

Telefon do obsługi klienta nie może być droższy niż zwykłe połączenia - uważa rzecznik generalny

Foto: 123RF

Niemiecka spółka Comtech sprzedaje urządzenia elektryczne i elektroniczne. Na swojej stronie internetowej podaje ona numer telefonu obsługi posprzedażowej zawierający prefiks 0180, który jest w Niemczech używany do obsługi serwisowej według jednolitej taryfy krajowej. Koszt połączenia z tym numerem specjalnym (niegeograficznym) to 0,14 EUR za minutę z niemieckiej sieci stacjonarnej i 0,42 EUR/min. z sieci komórkowej. Ceny te przekraczają kwoty, jakie konsument zapłaciłby za połączenie z numerem linii stacjonarnej (geograficznym) lub zwykłym numerem w sieci ruchomej przy zastosowaniu zazwyczaj obowiązujących cen za połączenie.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo