Zbulwersowany telewizyjnym spotem zauważył, że niedopuszczalne jest to, aby jakakolwiek jednostka nosząca pomoc przyczyniała się do promocji piwa, wódki czy papierosów.
Konsument podkreślił, że GOPR powinien wspierać akcje przeciw alkoholizmowi, a nie przyczyniać się do sprzedaży alkoholu.
Skargę przedstawił i poparł arbiter-referent. Wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami (art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy) oraz zarzucił, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji.
Grupa Żywiec S.A. złożyła pisemną odpowiedź na zarzuty skarżącego, w której podkreśliła, że nie naruszyła zasad - norm objętych Kodeksem Etyki Reklamy, jak również przepisów obowiązującego powszechnie prawa.
Spółka wyjaśniła, że to Grupa Żywiec od wielu lat wspiera GOPR w ramach komunikacji marki Tatra, co jest wprost dozwolone na gruncie ustawy z dnia 26.10.2016 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.