Sąd Apelacyjny w Warszawie rozpatrywał apelację biura podróży przeciwko prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprawa dotyczyła wzorców umownych, m.in. ograniczających prawo do reklamacji i rozszerzających uprawnienia organizatora do odwołania imprezy bez odszkodowania.
Sąd apelacyjny przyznał rację sądowi pierwszej instancji. Uznał, że organizator nie może wyłączyć odpowiedzialności odszkodowawczej, gdy odwołuje imprezę lotniczą ze względu na bezpieczeństwo. Zgodnie z wzorcem stosowanym przez przedsiębiorcę uczestnik takiej imprezy mógł tylko dochodzić zwrotu wniesionych świadczeń lub skorzystać z imprezy zastępczej. Tymczasem pozbawienie prawa do odszkodowania zgodnie z przepisami jest możliwe tylko w dwóch sytuacjach – gdy na imprezę nie zgłosi się minimalna, określona w umowie liczba uczestników lub z powodu siły wyższej. Sąd Apelacyjny w Warszawie odniósł się też do klauzuli dotyczącej reklamacji. Zgodnie z postanowieniami umowy reklamacje związane z zakwaterowaniem, wyżywieniem oraz z programem wyjazdu powinny być zgłoszone niezwłocznie pilotowi lub rezydentowi w celu ewentualnego ich uwzględnienia na miejscu. Ich przyjęcie zaś powinno być potwierdzone na piśmie pod rygorem utraty prawa powoływania się na okoliczności podniesione w reklamacji. W innym postanowieniu ogólnych warunków uczestnictwa w imprezach biuro zastrzegło, że ewentualne reklamacje należy składać u przedstawiciela, w formie pisemnej, niezwłocznie w momencie zaistnienia usterki pod rygorem ich odrzucenia.