Opłaca się walczyć o mocną markę w przemyśle spotkań

W 2015 r. łączna wartość wydatków na podróże służbowe ma wzrosnąć na świecie o 6,5 proc., do 1,25 biliona dolarów.

Publikacja: 11.10.2015 19:52

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Te oceny Global BusinessTravel Asociation – Światowego Stowarzyszenia Podróży Służbowych, których znaczącą częścią są wyjazdy na kongresy i konferencje, dowodzą, iż turystyka biznesowa ma się dobrze.

Mimo pokryzysowych oszczędności i rozwoju nowych technologii, przedsiębiorcy i menedżerowie nadal chcą się spotykać twarzą w twarz – zwłaszcza, gdy jest do tego okazja w miejscach atrakcyjnych turystycznie. Na zaspokajającym tę potrzebę firm całym przemyśle spotkań bazuje od lat rozwój rynku turystycznych usług premium – w tym przelotów i wynajmu aut oraz dobrych hoteli i restauracji. Według amerykańskich przedstawicieli branży, firmy na świecie wydają ok. jednego procentu rocznych przychodów na spotkania oraz imprezy. Daje to kwoty, które w USA sięgają ok. 280 mld dolarów rocznie. Firmowe podróże i wydarzenia biznesowe to od lat najbardziej lukratywny, wysokomarżowy kawałek turystycznego tortu, o który dzisiaj biją się wszyscy – zarówno najbardziej rozwinięte kraje świata i ich stolice, jak również mniej znane regiony.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Komentarze
Wojciech Warski: Stawką tych wyborów jest prezydenckie weto
Komentarze
Michał Kolanko: Pogłoski o odejściu z polityki Szymona Hołowni wiążą się z rekonstrukcją rządu
Komentarze
Artur Bartkiewicz: Rafał Trzaskowski ma poważny problem. Świadczą o tym memy
Komentarze
Dlaczego Mentzen i Zandberg trzymają po cichu kciuki za Trzaskowskiego?
Komentarze
Jan Zielonka: Ponure lekcje wyborcze