Reklama
Rozwiń
Reklama

Opłaca się walczyć o mocną markę w przemyśle spotkań

W 2015 r. łączna wartość wydatków na podróże służbowe ma wzrosnąć na świecie o 6,5 proc., do 1,25 biliona dolarów.

Publikacja: 11.10.2015 19:52

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Te oceny Global BusinessTravel Asociation – Światowego Stowarzyszenia Podróży Służbowych, których znaczącą częścią są wyjazdy na kongresy i konferencje, dowodzą, iż turystyka biznesowa ma się dobrze.

Mimo pokryzysowych oszczędności i rozwoju nowych technologii, przedsiębiorcy i menedżerowie nadal chcą się spotykać twarzą w twarz – zwłaszcza, gdy jest do tego okazja w miejscach atrakcyjnych turystycznie. Na zaspokajającym tę potrzebę firm całym przemyśle spotkań bazuje od lat rozwój rynku turystycznych usług premium – w tym przelotów i wynajmu aut oraz dobrych hoteli i restauracji. Według amerykańskich przedstawicieli branży, firmy na świecie wydają ok. jednego procentu rocznych przychodów na spotkania oraz imprezy. Daje to kwoty, które w USA sięgają ok. 280 mld dolarów rocznie. Firmowe podróże i wydarzenia biznesowe to od lat najbardziej lukratywny, wysokomarżowy kawałek turystycznego tortu, o który dzisiaj biją się wszyscy – zarówno najbardziej rozwinięte kraje świata i ich stolice, jak również mniej znane regiony.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Czy Jarosław Kaczyński dalej wierzy w Pax Americana po ujawnieniu planu Trumpa?
Komentarze
Rusłan Szoszyn: Jak zakończyć wojnę kosztem Ukraińców
Komentarze
Artur Bartkiewicz: Plan pokojowy Donalda Trumpa. Czy już rozumiecie, że to nasza wojna?
Komentarze
Bogusław Chrabota: Polacy oswajają się z migracją
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Komentarze
Marek Kozubal: Czego nie widać na „Horyzoncie”. Czy wojsko jest od ochrony torów?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama