Reklama

Opłaca się walczyć o mocną markę w przemyśle spotkań

W 2015 r. łączna wartość wydatków na podróże służbowe ma wzrosnąć na świecie o 6,5 proc., do 1,25 biliona dolarów.

Publikacja: 11.10.2015 19:52

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Te oceny Global BusinessTravel Asociation – Światowego Stowarzyszenia Podróży Służbowych, których znaczącą częścią są wyjazdy na kongresy i konferencje, dowodzą, iż turystyka biznesowa ma się dobrze.

Mimo pokryzysowych oszczędności i rozwoju nowych technologii, przedsiębiorcy i menedżerowie nadal chcą się spotykać twarzą w twarz – zwłaszcza, gdy jest do tego okazja w miejscach atrakcyjnych turystycznie. Na zaspokajającym tę potrzebę firm całym przemyśle spotkań bazuje od lat rozwój rynku turystycznych usług premium – w tym przelotów i wynajmu aut oraz dobrych hoteli i restauracji. Według amerykańskich przedstawicieli branży, firmy na świecie wydają ok. jednego procentu rocznych przychodów na spotkania oraz imprezy. Daje to kwoty, które w USA sięgają ok. 280 mld dolarów rocznie. Firmowe podróże i wydarzenia biznesowe to od lat najbardziej lukratywny, wysokomarżowy kawałek turystycznego tortu, o który dzisiaj biją się wszyscy – zarówno najbardziej rozwinięte kraje świata i ich stolice, jak również mniej znane regiony.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Rosyjska wojna hybrydowa już tu jest. Donald Tusk zdradził nowe szczegóły
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Komentarze
Bogusław Chrabota: Ustawa o osobie najbliższej wciąż w grze
Komentarze
Piotr Buras: Prof. Andrzej Nowak w Berlinie. Jak patriota z patriotami
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Jak Donald Tusk wykorzystał sojusz Jarosława Kaczyńskiego z Robertem Bąkiewiczem przeciw Konfederacji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Komentarze
Bogusław Chrabota: LGBTQIA+ poczeka lat pięć, a może dziesięć
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama