Według CMA Amazon i Google nie robią wystarczająco dużo, aby identyfikować i usuwać fałszywe recenzje produktów zamieszczane online. Urząd ma zbadać, czy firmy mogły złamać prawo konsumenckie.
Obie firmy twierdzą, że mają odpowiednie przepisy, aby identyfikować i usuwać fałszywe recenzje.
Popularność zakupów online gwałtownie wzrosła podczas pandemii Covid, ponieważ sprzedawcy detaliczni uznani za „nieistotnych" zostali zmuszeni do zamykania sklepów fizycznych w okresach lockdownu. Klienci przenieśli się więc online.
„Martwimy się, że miliony kupujących online mogą zostać wprowadzone w błąd fałszywymi recenzjami i wydadzą pieniądze w oparciu o te rekomendacje" – powiedziała dyrektor naczelny CMA, Andrea Coscelli. „Jest to po prostu niesprawiedliwe, jeśli niektóre firmy mogą fałszować pięciogwiazdkowe recenzje, aby nadać swoim produktom lub usługom większe znaczenie, podczas gdy firmy przestrzegające prawa tracą klientów - dodał.
Zdaniem szefa CMA ważne jest, aby platformy technologiczne brały odpowiedzialność za recenzje a urząd musi być gotowy do podjęcia działań, jeśli okaże się, że nie robią wystarczająco dużo - informuje BBC.