Dochodzenie przeciwko Amazon i Google, bo nie usuwają fałszywych recenzji produktów

Brytyjski Urząd Konkurencji i Rynków (The Competition and Markets Authority - CMA) rozpoczął dochodzenie w sprawie identyfikowania i usuwania fałszywych recenzji produktów, jakie pojawiały się w serwisach Google i Amazon.

Aktualizacja: 25.06.2021 19:46 Publikacja: 25.06.2021 19:40

Dochodzenie przeciwko Amazon i Google, bo nie usuwają fałszywych recenzji produktów

Foto: PAP/EPA/WALLACE WOON

ula

Według CMA Amazon i Google nie robią wystarczająco dużo, aby identyfikować i usuwać fałszywe recenzje produktów zamieszczane online. Urząd ma zbadać, czy firmy mogły złamać prawo konsumenckie.

Obie firmy twierdzą, że mają odpowiednie przepisy, aby identyfikować i usuwać fałszywe recenzje.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne