W trakcie walki z epidemią, która w sieciach handlowych polega nie tylko zapewnianiu bezpieczeństwa pracownikom i klientom, ale także na olbrzymim wysiłku, by przy rwących się łańcuchach logistycznych zapewnić odpowiednio zaopatrzone półki, sieci nie zapominają o pomocy. Do pomagania w walce, którą toczy służba zdrowia i całe społeczeństwo, zabierają się zarówno oddolnie sami pracownicy sklepów, jak i całe sieci na mocy odgórnych decyzji.
Polska sieć POLOmarket poinformowała, że zakupiła 10 tysięcy przyłbic ochronnych dla szpitali i służb medycznych. Przyłbice te, z których zapewnieniem mają problemy odpowiedzialne za to instytucje państwa, są niezbędnym elementem ochrony pracowników służby zdrowia przed zakażeniem.
Czytaj także: Polski biznes i WOŚP kupują w Chinach sprzęt dla szpitali
- Od momentu pojawienia się pierwszych zachorowań na Covid-19 w Polsce aktywnie włączyliśmy się w zapobieganie rozprzestrzenianiu koronawirusa, dostosowując się do wszelkich zaleceń służb sanitarno-epidemiologicznych. Zapewnienie bezpiecznych warunków pracy i zabezpieczenie naszego personelu oraz Klientów było priorytetem. Teraz czujemy się także w obowiązku wesprzeć pracowników polskiej służby zdrowia, którzy każdego dnia walczą na pierwszej linii frontu epidemii – powiedział Jarosław Brudnicki, członek zarządu i dyrektor zakupów POLOmarket.
Na zakupie przyłbic się nie kończy – grupa POLOmarket stara się także wspierać pracowników szpitali w bieżącym zaopatrzeniu w podstawowe artykuły spożywcze i higieniczne.